آذربایجاناخبارروسیهعمومی

امضا یادداشت تفاهم همکاری در بخش ترانزیت میان جمهوری آذربایجان و روسیه

یادداشت تفاهم همکاری آذربایجان و روسیه برای استفاده حداکثری از ظرفیت های ترانزیتی منطقه از جمله دالان شمال -جنوب با حضور جاوید قربان اف رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان و اولگ بلوزیوروف رئیس هیات اداری راه آهن روسیه در باکو امضاء شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، طرفین در خصوص گسترش همکاریها با هدف افزایش ظرفیت های حمل و نقل ترانزیتی دو کشور در قالب دالان بین المللی شمال – جنوب برای انتقال محموله ها در مسیر ایران – جمهوری آذربایجان – روسیه – اروپا و بالعکس، استفاده از خط ریلی باکو – تفلیس –قارص و افزایش حمل و نقل در مسیر روسیه – جمهوری آذربایجان – ترکیه به توافق رسیدند.
جذب محموله های بیشتر برای حمل و نقل کانتینری در دالان بین المللی شمال – جنوب از جمله توافقات حاصله میان شرکت های راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه بود.
براساس این گزارش، با توجه به وجود شرایط مناسب برای افزایش حمل و نقل ترانزیتی در دالان بین المللی شمال – جنوب، فعالیت هماهنگ شده دو کشور برای تکمیل زیر ساختهای ریلی با هدف افزایش ظرفیت های حمل و نقل گذرگاه «سامور – یالاما» در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و روسیه پیش بینی شده است.
یادداشت تفاهم امضا شده میان شرکت های راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه همچنین شامل همکاری برای توسعه دیگر مسیرهای حمل و نقل در منطقه و نیز فراهم کردن شرایط مناسب برای حمل و نقل ترانزیتی و فعالیت هماهنگ شده دو شرکت در این حوزه می باشد.
رییس هیات اداری شرکت راه آهن روسیه  در سفر به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز دیدار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا