آذربایجاناخبارایرانعمومی

امضا تفاهمنامه در بخش حمل و نقل میان ایران و جمهوری آذربایجان

 تفاهمنامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در بخش حمل ونقل جاده‌ای عصر پنجشنبه در باکو امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این سند در پایان مذاکرات دو روزه کمیسیون مشترک همکاری های حمل و نقل جاده ای به وسیله منوچهر سلمان زاده مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهر سازی جمهوری اسلامی ایران و حبیب حسین اف رییس نهاد دولتی حمل و نقل جاده ای وزارت راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان امضا شد.

سلمان زاده در گفت و گو با خبرنگاران امضای این سند را برای گسترش همکاری های دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه حمل و نقل جاده ای مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به افزایش متقابل تردد ناوگان جاده ای در خاک دو کشور به توافقات تازه ای دست یافتیم که بر اساس آن مجوزهای لازم درباره افزایش ترانزیت از خاک جمهوری آذربایجان کسب شد.

وی افزود: در این مذاکرات دو روزه همچنین در باره راه اندازی خط منظم مسافربری باکو – مشهد و همچنین باکو – تهران –کربلا توافق شد و در آینده نزدیک مسافرت در این خط ها تحقق خواهد یافت.

رساندن میانگین سن اتوبوس های ورودی از جمهوری آذربایجان به خاک ایران به هفت سال، ایجاد شرایط لازم برای حرکت اتوبوس های مسافربری مسیر باکو- نخجوان از طریق خاک ایران و گسترش همکاری های دو طرف در سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله محورهای عمده این مذاکرات کارشناسان دو کشور بود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا