آذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهعمومی

امضای تفاهم نامه همکاری های علمی میان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آتاتورک ترکیه

تفاهم نامه افزایش همکاریهای پزشکی ،علمی، تحقیقی وآموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با دانشگاه آتاتورک ترکیه به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در نشست مشترکی که به همین مناسبت در اردبیل برگزارشد دو طرف، ضمن تاکید بر مبادله استاد و دانشجو و انجام فعالیت های پژوهشی مشترک، در باره برگزاری دوره‌ها و کنفرانس‌های مشترک علمی در حوزه پزشکی تاکید کردند.
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تبادلات علمی در بخش تحقیقات کاربردی حوزه سلامت به ویژه در زمینه مبارزه و کنترل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و آسیب دیدگان حوادث را از جمله زمینه‌های مورد توافق برای همکاری مشترک دوجانبه ذکر کرد و افزود: آموزش و پژوهش کاربردی از جمله زمینه‌های مساعد برای همکاری بین دو طرف است.

دکتر اخوان اکبری با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری سمینارهای علمی و آموزشی مشترک با دانشگاه آتا ترک گفت: استان اردبیل در زمینه گردشگری سلامت و ایجاد مراکز و مجتمع های بزرگ آبدرمانی هم ظرفیت بالایی برای همکاری با طرف ترکیه ای دارد.
در این نشست پروفسور فوآد گوندوغدو معاون بهداشت و سلامت دانشگاه آتاتورک استان ارزروم ترکیه با تشریح سطح علمی، آموزشی و تحقیقاتی این مرکز علمی ترکیه گفت: به علت همجواری و وجود ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری بسیار در حوزه علوم پزشکی و سلامت آماده همکاری کامل با دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا