آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

امام جمعه بیله سوار: هیچ شکی وجود ندارد که در قضیه قره باغ به مردم جمهوری آذربایجان ظلم شده است

حجت الاسلام اصغر جدائی: اهالی جمهوری آذربایجان مسلمان و عاشق اهل بیت(ع) بوده و در واقع دومین کشور شیعه جهان است و ما هیچ شکی نداریم که در قضیه قره‌باغ به مردم این کشور ظلم فراوان شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:  وزارت امور خارجه در بحث سفرهای مسئولین عالی رتبه خارجی به ایران بزرگ و سرافراز تمام شرایط و مسائل را در نظر بگیرد. جمهوری آذربایجان یک کشور اسلامی و عاشق اهل بیت(ع) بوده و در واقع دومین کشور شیعه جهان است. هیچ شکی نداریم که در قضیه قره باغ به مردم این کشور ظلم فراوان شده است .

وی ادامه داد: مردم جمهوری آذربایجان قتل عام عزیزانشان را در حوادث تلخ، مثل خوجالی فراموش نمی کنند. جنایت هایی که در خوجالی روی داده است برای ما به اندازه جنایت های رخ داده در غزه اهمیت دارد. از سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران خوشحال نبوده بلکه ناراحت هم شدیم.
البته روابط ما اصولا با همه کشورها، بایستی طبق فرمایش حضرت آقا، مستحکم و مستمر و دوستانه باشد، چه ارمنستان و چه کشورهای دیگر، مگر این که کشوری دشمن ما باشد که در این صورت، دوستی و روابط معنایی ندارد.

جدائی تصریح کرد: امیدوارم وزارت امور خارجه ما همچنان مدافع حقوق آذری ها و بحث قره باغ باشد. بنده به سهم خودم جنایت قره باغ و خوجالی را محکوم می کنم و امیدوارم مردم آذربایجان هر چه زودتر به حق خودشان برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا