اردبیل

امام جمعه اردبیل: مساجد بهترین پایگاه تربیتی نسل جوان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مساجد بهترین و ارزنده‌ترین پایگاه تربیتی و رشد و تعالی اخلاقی و معنوی در جامعه است که می‌تواند همچنان این جایگاه خود را حفظ کند.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساخت مسجد علی‌اصغر محله خداپناه اردبیل اظهار داشت: مساجد در طول تاریخ مأمن و پناهگاه انسان‌های متقی و ارزش‌مدار بوده و همیشه از این پایگاه برای نشر معارف دینی و ارزشی استفاده کردند.

وی با یادآوری اینکه این پناهگاه علمی،‌ معنوی، معرفتی و اخلاقی باید به نقطه تحولی تبدیل شود، تصریح کرد: در سایه این مأمن و پناهگاه تربیت صحیح نسل آینده اتفاق می‌افتد و می‌توان ادعا کرد که در این تربیت شایسته عنصر اصلی وجود فضای معنوی و ارزشی مساجد است که هرگز نباید جایگاه و پایگاه آن مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

عاملی خاطر نشان کرد: در ساخت مساجد باید از بهترین و ارزشمندترین شیوه‌ها و روش‌های معماری و ساخت و ساز مناسب استفاده شود چرا که مساجد در طول تاریخ این کارکرد و نقش خود را ایفا کرده و توانسته است بهترین و شایسته‌ترین مأمن تحولی جامعه باشند.

این مسئول اضافه کرد: اگر امروز برخی از حاکمان غربی از مسجد و مناره‌های آن ترس و واهمه دارند نه به خاطر ظاهر مسجد بلکه پیامی است که از مساجد در اتحاد و اتفاق جامعه اسلامی بلند شده و بر می‌خیزد.

وی بیان کرد: در حیات مبارک رسول‌الله (ص) مساجد تنها به محل عبودیت و یا پرداختن به فضایل معنوی محدود و محصور نبود بلکه سعی می‌شد از مساجد به عنوان پایگاه عظیم سیاسی، اجتماعی، ‌فرهنگی، معنوی و حتی اقتصادی استفاده شود که این کارکرد در ارتقا و اعتلای جایگاه مساجد بسیار تأثیرگذار بوده است.

  امام جمعه اردبیل یادآور شد: مساجد ما باید به نقطه پر جنب و جوش حضور جوانان تبدیل شود چرا که این مساجد هستند که با روح معنوی و تربیتی زمینه تکامل بشریت را در آمیختگی مناسب فراهم می‌آورند.

عاملی نقش جوانان را در مساجد بسیار سودمند توصیف کرد و ادامه داد:‌ علما، روحانیان و طلاب باید از ظرفیت مساجد در آشنایی نسل آینده و عموم مردم با مبانی ارزشی و دینی تلاش کنند و از این ظرفیت غفلت نداشته باشند.

مسجد حضرت علی‌اصغر (ع) محله خداپناه اردبیل در فضایی به مساحت 600 متر مربع زیربنا و صرف هزینه‌ای حدود 60 میلیون تومان با کمک خیرین و اهالی منطقه احداث می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا