اخبارایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل:رژیم صهیونیستی بدون دلارها و حمایت های سعودی ها پابرجا نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص عربستان، اظهار داشت: ترامپ با تمام معایب وحشتناکی که دارد یک حُسن بزرگ دارد و آن اینکه بدون محافظه کاری حرف دل خود را می گوید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حضرت آیت الله عاملی گفت: رئیس جمهور آمریکا این هفته اعلام کرد که حمایت از بن سلمان نه به خاطر محبت شخصی به وی یا به کشور عربستان است بلکه به این خاطر است که اگر بن سلمان و دولت عربستان نباشد اسرائیل ساقط می شود. وی گفت نفت دیگر اولویت اول ما در خاورمیانه نیست، اولویت با اسرائیل است.

وی افزود: با این سخن اولا اسرائیل را تباه ساخت و ثابت کرد که اسرائیل یک قدرت پوشالی است که بدون دلارها و حمایت های عربستان پابرجا نیست؛ ثانیا بر خیانت بزرگ آل سعود و وهابیت صحه گذاشت و معلوم شد که خنجر بزرگ و خیانت اصلی به مسلمانها از طرف حکومت عربستان و سکوت آخوندهای وهابی است. به همین جهت آنها در عالم اسلام با سخن ترامپ، به شدت خوار شدند.

وی ادامه داد: ثالثا آشکار ساخت که حمله به سوریه، عراق، یمن و نسل کشی در آنجا بخاطر اسرائیل است و اگر ایران تحریم می شود باز بخاطر اسرائیل است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود گفت: حکومت عربستان یک نمونه است. تمام حکومت های کشورهای اسلامی دل در گرو اسرائیل دارند و محال است قدمی بر علیه اسرائیل بردارند. حکومت همسایه ما ۶۰ درصد سوخت اسرائیل را تامین می کند.

وی افزود: از بن سلمان، دو طایفه، تمام عیار دفاع می کند؛ اول ترامپ و تیم ترامپ و دوم علمای وهابی و مفتیان عربستان. و این بسیار جالب و رسوا کننده است.

وی ادامه داد: جناب سدیس، این آخوند درباری که امام مسجد الحرام است در مصاحبه مشهور خود در آمریکا در سال گذشته گفت که امنیت و آرامش دنیا به آمریکا و آل سعود بسته است، در نمازجمعه ای که در مسجدالحرام خواند، مدح بلیغی از بن سلمان کرد و از قتل خاشقچی حمایت نمود.

امام جمعه اردبیل گفت: من به وهابی ها تبریک می گویم که آخوندهای آنها از قتل یک مسلمان بی گناه و قطعه قطعه کردن او و از مثله کردن او حمایت می کنند. معلوم می شود که این آخوندها از محمد بن عبدالوهاب و از ابن تیمیه درس خوبی فرا گرفته اند. این آخوندها هیچ آبرویی برای اسلام و رسول خدا و قرآن نگذاشته اند.

وی ادامه داد: هر آخوندی که از مثله کردن یک مسلمان و از قتل بدون وجه یک مسلمان حمایت کند، او از اسلام هیچ چیز نفهمیده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: در انفجارات اخیر افغانستان ۸۰ عالم بزرگ اهل سنت که برای ولادت حضرت ختمی مرتبت جمع شده بود توسط وهابی های افغانستان قتل عام شدند. : این مساله کاملا نشان می دهد که وهابیت غیر از مذاهب اربعه و برای محو مذهب اهل سنت است. در این ماجرا قطعا آمریکا دست دارد.

وی گفت: در داغستان در ساختمان وزیر دیانت، عکس ده ها عالم اهل سنت را دیدم که همه توسط سلفی های داغستان، قتل عام شده بودند. آنجا گفتند که در کل روسیه تا حال بیش از ۱۵۰ عالم اهل سنت توسط سلفی ها کشته شده است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: این هفته ۲۰۰ گور دسته جمعی در عراق در مناطق تحت سیطره وهابی ها پیدا شد. در این گورها جسد ۱۲ هزار نفر پیدا شد. اکثر اینها از اهل سنت هستند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: عمران خان نخست وزیر پاکستان این هفته یک سوال بسیار نفیسی از آمریکا داشت. او پرسید ” آمریکا باید این موضوع را بطور جدی ارزیابی کند که چرا با وجود استقرار ۱۴۰ هزار نیروی ناتو و ۲۵۰ هزار نیروی افغان و صرف بیش از یک تریلیون دلار در افغانستان، امروز طالبان قوی تر از گذشته در منطقه فعالیت دارد؟”

حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت روز مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس در سال ۱۳۱۶ به دست رضاخان اظهار داشت: زندگی این نوابغ، این پرورش یافتگان تربیت دینی و سیاسیون دین مدار و بزرگانی که سیاست و دیانت را یک حقیقت می دانستند برای امروز ما و نسل جدید درس بزرگی است.

وی اظهار داشت: مدرس یک نماینده آرمانی، الگو و در تراز نظام جمهوری اسلامی است. حریت، اراده، ایمان، تقوا، بساطت، زهد، فاصله نگرفتن از مردم، تیزبینی، صراحت لهجه، شجاعت، جرأت، جسارت و بیگانه ستیزی او همه درسهای بزرگی است. او جمال دولت و سیاست را در عدالت می دانست. حریت خود را نفیس ترین سرمایه برای خود می دانست و حاضر نبود بر روی آن با کسی معامله بکند. مجلس زمانی در راس امور است که نمایندگانی مدرس گونه در آن حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا