اردبیل

امام جمعه اردبيل: تعبير نرمش قهرمانانه فضاي ديپلماسي را دگرگون کرد

امام جمعه اردبیل موفقیت های رئیس جمهور کشورمان در سفر به آمریکا را نشان از کیاست رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور دانست.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت الاسلام والمسلمین عاملی در نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکا و ارائه دیدگاههای جدید جمهوری اسلامی ایران، موجب ارتقای جایگاه و وزن بین المللی کشورمان شد، افزود: ارائه تعبیر نرمش قهرمانانه از سوی مقام معظم رهبری در آستانه سفر رئیس جمهور به آمریکا ، فضای دیپلماسی رادگرگون کرده و ضمن فراهم کردن زمینه تعامل با ایران ، فرصت عظیمی را برای دولت یازدهم مهیا کرد.
خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اینکه تعبیر نرمش قهرمانانه، چراغ سبز به آمریکا،خلع سلاح دشمنان واعلان پشتیبانی از چاره جویی وتدبیر اندیشی دولت جدید ایران در زمینه گشودن گره های سیاست خارجی کشور است ، افزود: رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد اصول عزت، حکمت وعدم تنازل از اهداف وآرمانها را به خوبی نمایان کرد.
امام جمعه اردبیل تعبیرات محترمانه رئیس جمهور آمریکا از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور ومردم کشورمان را در تاریخ روابط دو کشور بی نظیر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این موفقیتها بخاطر مقاومت وبصیرت ملت بزرگ ایران اسلامی و دلاورمردیها وحماسه آفرینهای ملت قهرمانمان در عرصه های مختلف بویژه دوران پر شکوه دفاع مقدس حاصل شده است ،افزود: مقاومت مردم ایران در برابر تحریمهای ظالمانه وتبدیل تهدیدها به فرصتها نقشی مهم در کسب موفقیتهای اخیر داشته و رهبران آمریکا با مایوس شدن از نتیجه تحریمها، وادار شده اند به صورت جدی تربه اقدامات دیپلماتیک روی بیاورند.

مذاکره با آمریکا باید در فضای برد برد انجام شود نه باخت باخت

 خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود عرصه دیپلماسی را عرصه منطق و گفت‌وگوی دوجانبه بدون احساسات توصیف کرد و اظهار داشت: اگر برخی از سیاسیون این کشور را به حال خود رها کنیم با شتاب هر چه تمام‌تر به سمت مذاکره با آمریکا حرکت می‌کنند در حالی که مذاکره زمانی واقعی است که آمریکا دست از رفتارهای ظالمانه برداشته و در قدم اول دارایی‌های بلوکه شده ما را باز گرداند و پرونده هسته‌ای ایران نیز به آژانس برگردد.

عاملی خاطر نشان کرد: در فضایی که کنگره آمریکا و سران کاخ سفید برای این ملت دندان تیز می‌کنند مذاکره هیچ معنایی ندارد چرا که مذاکره در فضای برد برد به نفع ما است و گر نه در فضای باخت باخت نباید مذاکره‌ای را بپذیریم.

دعوت به جشن عاطفه‌ها و مشارکت در امر خیر

امام جمعه اردبیل همچنین به برگزاری جشن عاطفه‌ها در هفته آینده اشاره کرد و ادامه داد:‌ این جشن با هدف کمک و همراهی کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت که در سنگر مدرسه تحصیل می‌کنند، برگزار می‌شود تا آنها نیز از نعمت‌های کودکان متمول جامعه بهره‌مند شده و غصه نداشتن لوازم‌التحریر مناسب و یا کیف و کفش مطلوب را نخورند.

عاملی اضافه کرد: جامعه‌ای دارای ارزش و عاطفه روحی، ‌روانی است که در آن حرکت‌های انسان دوستانه بیشتر مشاهده شود و سفره‌های برپا شده نیز جمعی و گروهی باشد نه اینکه عده‌ای بخواهند یکه‌خواری کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا