اردبیل

امامزاده سيد صدرالدين اردبيل منطبق بر معماری اسلامی احداث می‌شود

استاندار اردبيل گفت: امامزاده سيد صدرالدين اردبيل با اصول معماری اسلامی احداث و ساماندهی می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ؛ اكبر نيكزاد، استاندار اردبيل، يكشنبه، 14مهرماه در جلسه هيئت امنای امامزاده سيد صدرالدين با استاندار اردبيل كه در محل استانداری برگزار شد، اظهار كرد: اماكن متبركه و امامزاده‌هايی كه در استان اردبيل وجود دارد بايد در شأن و منزلت آن بزرگواران و شهر حسينی و ولايتمدار اردبيل توسعه و ساماندهی شود.

وی با يادآوری اينكه امامزاده سيد صدرالدين از مكان‌های ارزشمند و قابل احترام است، تصريح كرد: اين امامزاده نيز به مانند ساير مجموعه‌ها به مكان معنوی و ارزشی تبديل می‌شود تا بتوانيم برنامه‌های گراميداشت و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی را در اين مكان اجرا كنيم.

نيكزاد با اشاره به قدمت، هويت و تقديس اين محل در نزد افكار عمومی خواستار اهتمام همگانی برای اتمام طرح بهسازی اين مكان مقدس شد و خاطر نشان كرد: آنچه كه در اين زمينه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد توانمندی استان در استفاده مسافران و گردشگران از فضاهای ارزشی چون امامزاده و بقاع متبركه است كه در اين خصوص نبايد از توانمندی‌ها و ظرفيت‌های موجود غفلت كرد.

استاندار اردبيل اضافه كرد: انجام كارهای عمرانی در مجموعه اين مكان مقدس با همت و تلاش دستگاه‌های اجرايی ذيربط روز به روز افزايش می‌يابد و با توجه به اهميت موضوع انتظار می‌رود اين روند شتاب بيشتری به خود بگيرد.

وی با اشاره به اهميت و جايگاه امامزاده در جهت ترويج و نشر فرهنگ اسلامی بيان كرد: نمای داخلی و خارجی اين مجموعه بايستی مطابق اصول معماری اسلامی احداث شود.

در اين نشست مديركل اوقاف و امور خيريه استان اردبيل نيز با بيان اينكه در سطح استان 123 بقعه و امامزاده وجود دارد، يادآور شد: از اين تعداد 12 بقعه در اردبيل، پنج بقعه در مغان، 23 بقعه در مشگين‌شهر، 12 بقعه در شهرستان‌های نير، نمين و سرعين و همچنين 71 بقعه در شهرستان خلخال موجود است.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری با اشاره به اينكه وجود امامزادگان در يك منطقه مايه خير و رحمت برای آن منطقه است، افزود: در حال حاضر 15 امامزاده استان اردبيل با 10 هزار متر مربع كارهای عمرانی در حال انجام است كه اعتبار آن از محل منابع دولتی و بيشتر آن از طريق كمك‌های مردمی تأمين می‌شود.

امام زاده حضرت سید صدرالدین(ع)یکی از امام زادگان مهم و عظیم الشان شمال ایران در آذربایجان(اردبیل)است بنا بر اظهار و نقل تبار شناس نامی جمال الدین احمد بن علی حسینی معروف به ابن عنبه متوفی به سال 828 هجری قمری در کتاب (بحر الانساب)حضرت ایشان از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم (ع)است که با برادران خود “امام زاده صالح” و “امام زاده حمزه”(ع) به دارالارشاد اردبیل آمده و در ان اقامت گزیده اند و در این شهر حسینی به ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع)و نشر احکام الهی پرداخته اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا