آذربایجاناخبارعمومی

الهام علی اف، فرمان تاسیس کمیته برگزاری هیجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو را صادر کرد

با فرمان، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان، در مورد تاسیس کمیته برگزاری هیجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، باکو، آماده میزبانی از سران این جنبش می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، هیجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی ( ۳ و ۴ آبان ماه سال ۱۳۹۸ ) در باکو برگزار خواهد شد.
کمیته برگزاری این اجلاس، موظف به اجرای مقدمات ریاست دوره ای جمهوری آذربایجان در سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی در جنبش عدم تعهد شد.
علی اف در این فرمان با اشاره به عضویت جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۱ میلادی در جنبش عدم تعهد، یادآوری کرد که این جنبش با ۱۲۰ کشور عضو پس از سازمان ملل متحد بزرگترین سازمان بین المللی و بستر مناسب و دارای نقش مهم در مناسبات بین المللی است.
رئیس جمهوری آذربایجان، در این فرمان همچنین هدف عمده جنبش عدم تعهد را حفظ صلح و امنیت بر مبنای اصول و موازین حقوق بین المللی و ادای سهمی به روند توسعه در جهان خواند و افزود: این جنبش از نظر حل مشکلات و پاسخ به چالش های جهان فعلی از اهمیت خاص برخوردار است.
در بخشی از این فرمان، عضویت جمهوری آذربایجان در جنبش عدم تعهد از لحاظ مشارکت نزدیک این کشور به فرایند صلح و امنیت و همکاری بین المللی و توسعه روابط دوجانبه و چند جانبه مهم ارزیابی شده است.
براساس فرمان رییس جمهوری آذربایجان،«رامیز مهدی اف» رییس دفتر ریاست جمهوری، سرپرستی کمیته برگزاری هجدهمین اجلاس جنبش عهدم تعهد در باکو را بر عهده خواهد داشت و این کمیته متشکل از وزیران امور خارجه، کشور، فرهنگ و مسوولان سایر نهادهای رسمی این کشور خواهد بود.
باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در روزهای سوم تا ششم آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی ( ۱۴ تا ۱۷ فروردین ماه ) میزبان اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا