آذربایجاناخبارترکیهعمومی

افزایش تجارت بین جمهوری آذربایجان و ترکیه

تجارت میان ترکیه و جمهوری آذربایجان در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یک منبع در وزارت بازرگانی ترکیه اعلام کرد، در ماه ژوئن ۲۰۱۹، گردش مالی تجارت بین ترکیه و جمهوری آذربایجان در مقایسه با ژوئن سال گذشته ۶۴۴٫۳ میلیون دلار افزایش یافت و به ۷۸۹٫ میلیون دلار رسید.

در ماه ژوئن ۲۰۱۹ صادرات ترکیه به جمهوری آذربایجان به ۵۹۸٫۵۵۱ میلیون دلار و واردات از این کشور نیز به ۱۹۰٫۷۰۸ میلیون دلار رسید.

این منبع آگاه در وزارت بازرگانی ترکیه خاطر نشان کرد؛ گردش مالی میان دو کشور در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۷۴ میلیون دلار افزایش یافته و به رقم ۱ میلیارد و ۵۷۸ میلیون دلار رسید. در این بازه زمانی، صادرات ترکیه به جمهوری آذربایجان ۱ میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار و واردات از جمهوری آذربایجان نیز ۳۸۱ میلیون دلار بوده است.

لازم به ذکر است؛ گردش مالی خارجی ترکیه در ماه ژوئن ۲۰۱۹ به ۲۶ میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار رسید. در این ماه، صادرات ترکیه در مقایسه با ماه ژوئن ۲۰۱۸ حدود ۱۴٫۸۶ درصد کاهش یافته و به ۱۱ میلیارد و ۵۹۷ میلیون دلار رسید. هم چنین در همین ماه، واردات به ترکیه در مقایسه با ماه ژوئن ۲۰۱۸ حدود ۲۱٫۸۱ درصد کاهش یافته و به ۱۵ میلیارد و ۸۶ میلیون دلار رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا