آذربایجاناخبار

افزایش مواضع ضد آذربایجانی واشنگتن

روابط سرد میان جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا به تدریج بر روابط میان آذربایجان و آمریکا نیز تاثیر می گذارد. اخیرا تعدادی از مقامات بلند پایه آذربایجان دیدگاههایی مبنی بر ضرورت تجدید نظر در مناسبات میان باکو و واشنگتن را مطرح می نمایند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، اخیرا نیز شاهد اتخاذ برخی مواضع تند واشنگتن بر علیه جمهوری آذربایجان هستیم. دو روز پیش نیز وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای خطاب به اتباع آمریکایی توصیه نموده است که هنگام سفر به جمهوری آذربایجان از داروخانه های این کشور هیچ داروئی را خریداری نکرده و برای مداوای بیماریهای خود نیز به بیمارستانها و پزشکان آذربایجانی مراجعه نکنند. علت آن نیز عدم مداوای درست بیماران در بیمارستانهای کشورمان، همچنین بی کیفیت بودن داروهای عرضه شده در داروخانه ها اعلام شده است…

افزایش مواضع ضد آذربایجانی واشنگتن

بختیار صادیق اف نماینده مجلس ملی آذربایجان و عضو حزب آذربایجان نوین در این خصوص می گوید: « آذربایجان راه دموکراسی و بازار اقتصاد آزاد را در پیش گرفته است. مردم ما پس از فروپاشی امپراطوری سرخ این مسیر را خودش در پیش گرفته است. ما به صورت داوطلبانه عضو سازمانهای بین المللی شده ائیم. بنابراین، هیچ کسی نمی تواند به ما دستور بدهد که باید اینگونه باشی و اینگونه عمل نمایی! چون اصلا نیازی به این دستورات نیست. یعنی اگر ما مسیر دموکراسی را انتخاب نموده ائیم، قطعا به مطالبات دموکراسی نیز عمل خواهیم کرد.

جمهوری آذربایجان همواره با آمریکا بر اساس سیاست آشکار عمل نموده و صمیمی بوده است. ما همیشه روی قول و سخن خود بوده ائیم. اما متاسفانه در آمریکا طیفها و بینش های باقی مانده از زمان باراک اوباما وجود دارند که شاهد فشارهای مجدد آنها بر کشورمان و فراخوانهای بی ربط و پر مدعی از سوی آمریکا هستیم… البته با وجود این، دولت ترامپ در اوائل کار خود اعلام نموده بود که آذربایجان در منطقه قفقاز جنوبی بزرگترین شریک تجاری و شریک استراتژیک آمریکا، همچنین تامین کننده امنیت انرژی برای این کشور معرفی شده است. اگر این موضع رسمی دولت ترامپ را در نظر بگیریم، نمی توان مدعی به سردی گراییدن روابط میان باکو و واشنگتن بشویم. در عین حال، باید اعتراف کرد که میان دو کشور مشکلاتی وجود دارد…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا