آذربایجاناخبارایرانعمومی

افزایش مراودات تجاری ایران و آذربایجان با توسعه امنیت مرزی

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان گفت: توسعه امنیت مرزی موجب افزایش مراودات تجاری و اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان شده است.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ژنرال الچین قلی‌اف بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: میزان تردد مسافران از طریق گمرک بیله‌سوار ۳۳ درصد افزایش یافته و نظم و امنیت مثال‌زدنی در مرزهای هر دو کشور برقرار است.

وی در عین با اشاره به رشد تردد خودرویی در مرزهای مشترک دو حشور متذکر شد: با شبانه‌روزی شدن گمرک ایران و آذربایجان تردد خودروها در نهایت امنیت و آرامش با افزایش ۳۸ درصدی همراه شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان افزود: به دلیل برقراری آرامش و صلح مناسب در این دو کشور، مردم جمهوری آذربایجان با آرامش به ایران سفر کرده و تعامل ارزنده‌ای را بین مرزبانان و مرزنشینان مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: نشست‌های دامنه‌دار مشترکی بین فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان در حال برگزاری بوده و مطمئنا نتیجه چنین دیدارهایی منجر به افزایش روابط مثبت هر دو کشور خواهد شد.

 قلی‌اف یادآور شد: در سایه امنیت پایداری که در مرزها برقرار است مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور با افزایش مناسبی مواجه شده و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی با روند صعودی ادامه دار خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری برای افزایش همدلی و همکاری‌های این دو کشور، افزود: در پی امنیت و فضای مساعد فراهم شده تعاملات لازم برای تردد اتباع دو کشور از طریق مرزها تسهیل می‌شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا