آذربایجاناخبارایرانعمومی

افزایش صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: ۱۰۴ هزار و ۲۲۶ تن کالا امسال از طریق پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از تسنیم، غلامحسین ولدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان کالای بارگیری شده در 6 ماه نخست امسال در راه‌آهن شمال 2 اظهار داشت: در بازه زمانی مذکور 643 هزار و 517 تن کالا در این منطقه بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود 101 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 از رشد میزان حمل کالا در پایانه ریلی آستارا خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در پایانه ریلی آستارا 162 هزار و 798 تن کالا حمل شد که این میزان امسال به 203 هزار و 218 تن یعنی 25 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 160 درصد در حوزه بارگیری کالا در راه‌آهن شمال 2 محقق شده است خاطرنشان کرد: در حوزه تخلیه کالا نیز 99 درصد از برنامه ابلاغی راه‌آهن جمهوری اسلامی در راه‌آهن شمال 2 محقق شده است.

ولدی با اشاره به میزان صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا به کشور جمهوری آذربایجان اظهار داشت: 104 هزار و 226 تن کالا امسال از طریق پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 109 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 به عمده کالاهای صادرشده از پایانه آستارا به جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مواد شیمیایی، کاشی، کلینر، سیمان، لوازم خانگی و آهن‌آلات از عمده محصولات صادر شده از پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان است.

وی با بیان اینکه عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا است خاطرنشان کرد: چوب، الوار، عدس، گندم و جو از جمله کالا‌های ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا