آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

افزایش صادرات محصولات لبنی و میوه از ایران به روسیه

شرکت “راه آهن اکسپرس” وابسته به شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه با انتشار گزارشی از افزایش حجم انتقال ترانزیتی محصولات لبنی و میوه از جمهوری اسلامی ایران از طریق خاک جمهوری آذربایجان به روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از شرکت راه آهن اکسپرس جمهوری آذربایجان، اخیراً در قالب دالان بین المللی حمل و نقل شمال– جنوب انتقال ترانزیت محصولات لبنی و میوه در مسیر ریلی ایران– جمهوری آذربایجان– روسیه  افزایش یافته است.

این گزارش افزود: شرکت راه آهن اکسپرس از طریق پایانه باری آستارا (واقع در خاک ایران) بیش از یک هزار تن شیر خشک و پنیر از ایران به روسیه انتقال داده است.

این شرکت همچنین در دو ماه اخیر موفق به انتقال پنج هزار و ۵۰ تن میوه از شهر آستارای ایران به شهر آستاراخان روسیه شده است.

بر اساس این گزارش، محصولات لبنی و میوه از ایران از طریق پایانه باری آستارا و با واگن های یخچال دار به روسیه حمل شده است.

شرکت راه آهن اکسپرس که در قالب طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال–جنوب، پیمانکاری توسعه پایانه باری آستارا در خاک ایران را برعهده دارد، همچنین برای نخستین بار از ایران و از طریق پایانه باری آستارا و مسیر بندر الت جمهوری آذربایجان– دریای خزر– قزاقستان بیسکویت و چای را با واگن های یخچال دار به تاجیکستان انتقال داده است.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا