آذربایجاناخبارعمومی

افزایش شدت ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

رییس هیات مدیره موسسه دولتی بیمه درمانی اجباری جمهوری آذربایجان گفت: به تازگی موارد بیشتر ابتلای به ویروس کرونا در داخل کشور مشاهده می شود که این روند مقابله با اپیدمی ویروس کرونا را شدت می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، زائور علی اف روز جمعه در سخنانی در نشست ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس افزود: اکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر در جمهوری آذربایجان در قرنطینه به سر می برند که اکثریت آنها افراد وارد شده از کشورهای خارجی هستند.

علی اف با اشاره به این که در حال حاضر در ۲۵ منطقه  مختلف خانه های قرنطینه  فعال است، گفت: متاسفانه اخیرا موارد بیشتر ابتلای به این ویروس در داخل کشور بروز کرده است.

وی افزود: ۲۱ بیمارستان از جمله ۶ بیمارستان در باکو و ۱۶ بیمارستان نیز در شهرهای دیگر جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس اختصاص یافته و کمبود تجهیزات و پرسنل پزشکی و نیز داروی مورد  نیاز از بین برده شده است.

این در حالی است که ابراهیم محمداف، سخنگوی هیات دولت جمهوری آذربایجان ضمن ابراز نگرانی گفت: خطرناکترین  مورد آن است که شمار ابتلای به  ویروس کرونا بیشتر از شمار افراد بهبود یافته از این بیماری است.

 محمداف پنجشنبه شب گذشته طی سخنانی در شبکه تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان  ۱۰۴ نفر است که بالاترین آمار برای کشورمان به شمار می رود.

 وی با اشاره به این که  شمار مبتلایان به  ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان ظرف یک  روز افزایش یافته است، گفت: روز پنجشنبه  گذشته ۲۹ نفر جدید به  این  ویروس مبتلا شدند.

ابراهیم  اف گفت: از مجموع ۱۲۲ نفر ابتلای به این بیماری در جمهوری آذربایجان فقط ۱۵ نفر درمان شدند و چنین روندی در اسپانیا نیز مشاهده شده  و در این کشور نیز موارد ابتلای به کرونا ویروس بیش از پیش افزایش یافته و سیستم بهداشتی اسپانیا برای مقابله با آن ناتوان بوده و بنا بر این ما نباید اجازه بروز این روند را در کشورمان دهیم.

تاکنون در جمهوری آذربایجان تا به حال ۳ نفر از کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اعمال رژیم ویژه قرنطینه  در جمهوری آذربایجان برای مقابله با  کرونا ویروس، گفت : این رژیم استفاده از اهرم های اجباری و بکارگیری جریمه ها علیه متخلفان را در نظر دارد ولی فعلا به کار گرفته  نمی شود  زیرا امیدوار هستیم مردم به مسئولیت خود پی ببرند.

ابراهیم اف هشدار داد: این بیماری اگر در کشور به سطح اپیدمی برسد، ما نمی توانیم از آن جلوگیری کنیم و بنا بر این امیدوار هستیم مقررات به کار گرفته شده رعایت شود، اماسه روز اعمال رژیم قرنطینه ویژه  در کشور نشان داده که همه افراد آن را رعایت نمی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا