آذربایجاناخبارایرانعمومی

افزایش سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران

کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد که در چهار ماه سال ۲۰۱۹ میلادی، مسافرت شهروندان این کشور به جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۹٫۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان، در چهار ماه سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و ۶۳۶ هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی سفر کرده اند که ۳۹٫۲ درصد از این مسافرت ها به ایران بوده است.
جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر همواره در مرکز توجه گردشگران آذربایجانی بوده و اتباع این کشور بیشتر با انگیزه خرید، درمان و معالجات پزشکی، زیارت اماکن دینی و انجام سفر زمینی به جمهوری خودمختار نخجوان به ایران سفر می کنند.
همچنین در چهار ماه سال جاری میلادی ۲۷٫۲ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به گرجستان ، ۱۸٫۳ درصد به روسیه ، ۹٫۷ درصد به ترکیه و ۵٫۶ درصد نیز به دیگر کشورها سفر کرده اند.
براساس این گزارش، همچنین در چهار ماه سال جاری میلادی نزدیک به ۸۵۰هزار نفر از ۱۷۰ کشور مختلف جهان به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰٫۱ درصد افزایش داشته است.
همچنین در این مدت ۲۷٫۳ درصد از روسیه ، ۲۶٫۸درصد از گرجستان ، ۱۱٫۱درصد از ترکیه ، ۸ درصد از ایران ، ۳٫۸درصد از امارات متحده عربی ، ۱٫۸درصد از اوکراین ، ۱٫۸ درصد از هند ، ۱٫۴ درصد از پاکستان ، ۱٫۳ درصد از عراق و ۱۶٫۶ درصد از دیگر کشورها به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا