آذربایجاناخبارایرانعمومی

افزایش جابجایی کالا از پایانه باری آستارا

در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۶۳ هزار و ۸۴۲ تن کالا از پایانه باری آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران جابجا شده است که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۳ درصد بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شرکت «راه آهن اکسپرس» وابسته به راه آهن دولتی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، ۴۸ درصد محموله‌های جابجا شده از طریق این پایانه باری شامل چوب و محصولات چوبی، ۱۷ درصد غلات، ۱۸ درصد مصالح ساختمانی و ۱۷ درصد دیگر میوه و سبزیجات، کانتینرو دیگر کالا‌ها می‌باشد.
در سال ۲۰۱۹ میلادی از ترمینال باری آستارا روزانه به صورت متوسط ۲۳ واگن یا هزار و ۳۷۳ تن محموله جابجا شده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۶ واگن یا هزار و ۵۶ تن محموله بوده است.
مشارکت فعال جمهوری آذربایجان در طرح تکمیل دالان حمل و نقل شمال –جنوب به تقویت روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران و روسیه کمک و نیز شرایط خوبی برای گسترش همکاری با دیگر کشور‌های فعال در این طرح بین المللی فراهم می‌کند.
ساخت پایانه باری آستارا در چارچوب تکمیل دالان حمل و نقل شمال –جنوب در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد و مرحله نخست آن در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید و عملیات حمل و نقل از طریق این پایانه باری از ماه فوریه همان سال آغاز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا