آذربایجاناخباراوستیای جنوبیروسیهعمومیگرجستان

افزایش تنش‌های مرزی میان گرجستان و اوستیای جنوبی

مقامات اوستیای جنوبی از تفلیس خواسته‌اند تا پاسگاه پلیس ایجاد شده در نزدیکی روستای تسنلیسی (اویستا) را جمع کنند، در غیر این صورت اقدامات قانونی برای دفاع از این کشور در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پس از مذاکرات ناموفق میان گرجستان و اوستیای جنوبی پیرامون تعطیلی ایست و بازرسی در نزدیکی روستای تسنلیسی (اویستا)، آناتولی بیبیلوف رئیس جمهور اوستیای جنوبی از ساخت یک پاسگاه ایست و بازرسی در این منطقه خبر داد.

مقامات گرجستان، روسیه و اوستیای جنوبی پس از آنکه مقامات گرجی از قبول خواسته های اوستیای جنوبی برای تخریب یک پاسگاه جدید ایست و بازرسی در نزدیکی مرزهای مورد مناقشه خودداری کردند، یک نشست فنی مشترک در روستای چورچانا برگزار کردند.

در میانه افزایش تنش ها به دلیل نصب فنس های جدید از سوی نیروهای روسیه در امتداد خط تقسیم اوستیای جنوبی و گرجستان، تفلیس یک مرکز ایست و بازرسی در قلمرو تحت کنترلش در نزدیکی روستای تسنلیسی تاسیس کرد.

پس از دیدار مقامات سه دولت در روز جمعه ۳۰ آگوست، بیبیلوف اعلام کرد؛ اوستیای جنوبی بر خواسته خود مبنی بر حذف مرکز ایست و بازرسی گرجستان هنوز ایستاده است. وی با اشاره به به نتیجه نرسیدن این نشست، تاکید کرد، مذاکرات میان طرف ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی در عین حال وی خاطر نشان کرد، به کمیته امنیت ملی اوستیای جنوبی دستور داده است برای ایجاد احساس امنیت ساکنان روستای تسنلیسی یک مرکز ایست و بازرسی ایجاد شود.

به دنبال اظهارات رئیس جمهور اوستیای جنوبی، کمیته امنیت ملی نیز اعلام کرد، برای اطمینان از امنیت شهروندان و حفظ ثبات نظامی و سیاسی منطقه، ایجاد یک مرکز ایست و بازرسی در روستای تسنلیسی را آغاز کرده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا