آذربایجاناخباراردبیلارمنستانعمومیقره باغقره باغ

اعلام آمادگی هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به آوارگان جنگی در قره باغ

رئیس جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت برای امداد و کمک‌رسانی به آوارگان جنگ قره‌باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی با اعلام این خبر گفت: جمعیت هلال‌احمر به عنوان عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر، برای تسکین آلام بشری و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها تلاش می‌کند.

وی افزود: طبق اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی مثل زلزله و سیل و غیره در داخل و خارج از کشور و همچنین ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها در صورت لزوم از جمله وظایف این نهاد بشردوستانه به شمار می‌رود.

همتی گفت:  علاوه بر این، در زمان جنگ و در تصادمات و برخوردهای مسلحانه، جمعیت هلال احمر و عوامل امدادی آن طبق مقررات ملی و بین المللی و مصون از هرگونه ممانعت و یا تعرض دستجات متخاصم، بی طرفانه به کمک مجروحان و آسیب دیدگان و پناهندگان و آوارگان و اسرا و جست‌وجوی مفقودالاثرها می‌پردازد.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: بر همین اساس و مطابق وظیفه ذاتی خود، جمعیت هلال‌احمر برای امداد و کمک‌رسانی به آوارگان قره‌باغ که در جنگ میان ۲ کشور ارمنستان و آذربایجان آسیب دیده‌اند، اعلام آمادگی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا