آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغویژه

اعتراف روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” به انتقال اسرار نظامی جمهوری آذربایجان به ارمنستان

روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” با انتشار مقاله ای، خیانت رژیم صهیونیستی به شرکای خود در جمهوری آذربایجان و انتقال اسرار نظامی این کشور به ارمنستان را توجیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جروزالم پست در مطلبی به قلم ” آلکس گالیتسکی” تحت عنوان ” اسراییل باید در روابط خود با آذربایجان بازنگری کند”، نوشت: « روابط فزاینده جمهوری آذربایجان و اسراییل از سالها پیش بر اساس این گزاره نادرست که “جمهوری آذربایجان کشور تساهل است”، استوار شده است و جمهوری آذربایجان همواره بر روی وجود یک جامعه کوچک اما فعال یهودی در این کشور به عنوان نشانه تعهدش به تنوع و تساهل مانور می دهد. اما، جمهوری آذربایجان یک دیکتاتوری بر پایه دلارهای نفتی است که برای بیش از نیم قرن تحت حاکمیت یک خانواده قرار دارد و چیزی بیش از این نیست.»
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست افزوده است: « جمهوری آذربایجان متحد ترکیه و انکارکننده نسل کشی ارمنی است و بطور جدی پیگیر ریشه کردن ساکنان بومی ارمنی و محو آثار تمدن هزاران ساله آنها از منطقه است.»
این روزنامه صهیونیستی همچنین مدعی شده است: « در طول حاکمیت شوروی، جمهوری سوسیالیستی آذربایجان شوروی حقوق فرهنگی و سیاسی و زبانی و اقتصادی ارامنه آرتساخ ( قره باغ) و نخجوان را انکار کرد و در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 مقامات آذربایجان اقدامات تحت حمایت دولت برای چپاول ها و کشتار ارامنه در آذربایجان را آغاز کردند تا مطالبات برای استقلال آرتساخ را سرکوب کنند. این چپاول ها همچنین شامل حال جوامع یهودیان آذربایجان نیز شد که در واکنش به افزایش موارد آزار و اذیت ها شروع به خروج از باکو کردند.»
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست افزوده است: « در طول 30 سال گذشته، دولت جمهوری آذربایجان بطور مكرر درباره سیاست تصفیه قومی ارامنه در آرتساخ و خود جمهوری ارمنستان لفاظی می کند و مرتباً از ارامنه به عنوان دشمن یاد می کند و هزاران سال تمدن ارامنه در منطقه را انکار می کند. در اوایل هزاره 2000، حدود 28 هزار اثر تاریخی ارمنی در نخجوان توسط آذربایجان به عنوان یک نسل کشی فرهنگی بی سابقه ویران شدند.»
این روزنامه اسراییلی سپس با اشاره به قتل یک سرباز ارمنستانی به دست رامیل صفروف، افسر جمهوری آذربایجان در یکی از برنامه های آموزشی ناتو در مجارستان و تجلیل دولت جمهوری آذربایجان از او به عنوان قهرمان ملی، این کشور را طرف متجاوز در درگیری اخیر در منطقه تووز معرفی کرده و افزوده است: « جمهوری آذربایجان به عملیات تجاوز بزرگی علیه جمهوری ارمنستان مبادرت کرد و مردم غیرنظامی را با توپخانه سنگین و پهپادها هدف گرفت. هزاران نفر در جمهوری آذربایجان با شعار “مرگ بر ارمنستان” به خیابان ها آمدند و خواستار جنگ با ارمنستان شد. این صحنه ها، نتیجه چند دهه تبلیغات ارمنی هراسی دولت جمهوری آذربایجان و همچنین مشابه یهودستیزی بدخیم نمایش داده شده در ایران است. »
نویسنده روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در دروغی کاملا آشکار افزوده است: « ده درصد از خط لوله بزرگ نفتی آذربایجان متعلق به ایران است که به این کشور اجازه می دهد تحریم های بین المللی را دور بزند و از صنعت نفت جمهوری آذربایجان منتفع بشود. »
این روزنامه صهیونیستی در توجیه خیانت اسراییل به جمهوری آذربایجان در انتقال اسرار نظامی این کشور به ارمنستان نوشته است: « علاوه بر این ها، جمهوری آذربایجان برغم سوابق موجود در زمینه قراردادهایش با اسراییل در زمینه تسلیحات و تامین نفت و رصد ایران، در زمان اعلام حمایت سیاسی از اسراییل بخصوص در مجمع عمومی سازمان ملل، تسلیم فشار منطقه ای شده است. جمهوری آذربایجان همچنین از گشودن سفارت در اسراییل بخاطر فشار منطقه ای خودداری کرده است. از سوی دیگر، ارمنستان همواره گام های محسوسی را به سمت روابط مبتنی بر حسن نیت با اسراییل از جمله متعهد شدن به تاسیس سفارت در تل آویو برداشته است. برغم اینکه ارمنستان بخاطر اینکه 80 درصد از مرزهایش تحت محاصره غیرقانونی ترکیه و جمهوری آذربایجان است، تا حدودی به ایران وابسته شده است، آشکار است که برخلاف جمهوری آذربایجان، ارمنستان در برقراری روابط با اسراییل تسلیم بازیگران منطقه ای بدنهاد نخواهد شد. ارمنستان همانند اسراییل برای تامین حق زندگی خود در منطقه ای که دولت هایش از نابودیش و هر اقدام عجیب علیه او لذت می برند، مبارزه ای طولانی داشته و در این دریای دیکتاتوری، دولت دموکراتیک و پویای خود را تاسیس کرده است.»
نویسنده این مقاله روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” در پایان نتیجه گیری کرده است: « زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل در روابط خود با جمهوری آذربایجان تجدید نظر کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا