آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اعتراض کلیسای گرجستان به تولید ماری جوانا در این کشور

نمایندگان کلیسای ارتدوکس گرجستان با برگزاری تظاهرات در تفلیس به تلاش های دولت و نهادهای رسمی این کشور برای مشروعیت بخشیدن به کشت و تولید ماری جوانا اعتراض کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک » نمایندگان کلیسای ارتودوکس گرجستان ، روز یکشنبه با برپایی تظاهرات در برابر شهرداری تفلیس به رای اخیر دادگاه قانون اساسی مبنی بر لغو مجازات مصرف ماری جوانا و نیز تلاش نهادهای رسمی برای مشروعیت بخشیدن به کشت و تولید این گیاه مخدر برای اهداف صادراتی اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان ، حرکت های اخیر دولت گرجستان را تهدیدی برای آینده این کشور دانستند و اعلام کردند ، در این ارتباط با ایلیای دوم اسقف اعظم گرجستان دیدار خواهند کرد.
جامعه مسلمانان گرجستان نیز در این ارتباط با کلیسای این کشور ابراز همبستگی کرد و « رامین ایدیگوف» رئیس اداره مسلمانان گرجستان لغو محدودیت مصرف ماری جوانان و کشت و تولید آن را غیر قابل قبول خواند.
وی افزود: رای دادگاه قانون اساسی درباره رفع محدودیت مصرف ماری جوانا تهدیدی برای نسل آینده بوده و تلاش برای قانونی کردن کشت و تولید این گیاه به جایگاه گرجستان در دنیا ضربه می زند و ما اجازه چنین شرایطی را نمی دهیم.
وزارت کشور گرجستان ، به تازگی اعلام کرد که پیشنویس قانون کشت و تولید ماری جوانا با هداف صادرات و برای اهداف پزشکی و آرایشی را در آینده نزدیک به پارلمان این کشور ارایه خواهد کرد.
همچنین دادگاه قانون اساسی گرجستان مدتی پیش مصوبه ای در مورد لغو مجازات کیفری و اداری برای مصرف ماری جوانا در این کشور صادر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا