آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

اعتراض پارلمان اروپا به ساخت جاده از سوی ارمنستان در مناطق اشغالی قره باغ

در پی ساخت جاده در منطقه اشغالی قره باغ از سوی ارمنستان، گزارشگر ان مسایل جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پارلمان اروپا به این اقدام ارامنه اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، گزارشگران مسایل جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پارلمان اروپا و نیز رئیس کمیته همکاری پارلمانی مسایل گرجستان و ارمنستان در این پارلمان در رابطه با ساخت جدید جاده بین ارمنستان و قره باغ کوهستانی بیانیه صادر نمودند.

ژلنا زاوکو، ترایان بسسکو و ماریا کالیوراند در این بیانیه تاکید کردند، مناقشه قره باغ کوهستانی باید در چارچوب مرزهای شناخته شده بین المللی آذربایجان حل و فصل شود. اخیرا اعلام شده بود که ساخت جاده جدید متصل کننده ارمنستان با قره باغ کوهستانی آغاز خواهد شد. این جاده جدید با عبور از مناطق اشغالی قوبادلی و جبرئیل آذربایجان ناحیه غافان در ارمنستان را با ناحیه هدروت قره باغ متصل می کند. تصمیم به ساخت این جاده بدون رضایت نهادهای رسمی آذربایجان گرفته شده و حقوق بین المللی نقض شده است. ما از این اقدام خیلی متاسفیم، چرا که این اقدام به ایجاد محیط اعماد، صلح و آشتی کمک نمی کند. ما رهبران ارمنستان و چمهوری آذربایجان را دعوت می کنیم که تلاش های خود را برای تقویت تعهدات خود در رابطه با حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ در چارچوب مرزهای شناخته شده بین المللی جمهوری آذربایجان افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا