آذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغقره باغ

اعتراض رهبر حزب جبهه خلق آذربایجان به توافق اخیر صلح قره باغ

علی کریملی رهبر حزب جبهه خلق آذربایجان به توافق اخیر سه جانبه میان روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص قره باغ اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی کریملی رهبر حزب جببه خلق آذربایجان با انتشار مطلبی در فیس بوک نوشت؛ روسیه با کدام صلاحیت و حقوق به امضای سند با ارمنستان و قرار گیری نیروهای صلح بان در قره باغ اقدام می کند؟ مگر نگفتیم قره باغ برای جمهوری آذربایجان است؟ پس به چه علت روسیه در قره باغ است تا فعالیت هایش را نه با آذربایجان بلکه با ارمنستان تنظیم کند.

وی افزود: نیروهای اشغالگر از قره باغ خارج نمی شوند بلکه برعکس، آنجا یک حاکمیت جدایی طلب برقرار می شود و ما هم ساکت مانده ایم. روسیه با ایجاد مرکزی تحت عنوان مرکز بشر دوستانه در قره باغ، یک حکومت کوچک به وجود آورده است و آنجا حاکمیت خودش را برقرار کرده است.

کریملی نوشت: ما به جای اینکه اعتراص کنیم، در کوچه های باکو با پرچم روسیه مشغول شادی هستیم روسیه هم این سکوت ما را دیده و پیش تر رفته است و سندی که فعالیت هایش را در قره باغ تنظیم می کند را، نه با ما بلکه با ارمنستان امضا کرد. تاسف که حکومت در قبال تمام این ها سکوت می‌کند و این سکوت اشتهای روسیه را افزایش می دهد. هیچ نباشد ما به عنوان جامعه نباید سکوت کنیم‌ و باید همگی به نقض حقوق هایمان در قره باغ اعتراض کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا