آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اعتراض به ساخت ترمینال شیمیایی در بندر باتومی گرجستان

جمعی از ساکنان شهر بندری باتومی گرجستان، واقع در ساحل دریای سیاه، با برپای تظاهرات به ساخت ترمینال جدید در این بندر برای حمل و نقل مواد شیمیایی خطرناک از این کشور به اروپا اعتراض کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری نیوز گئورگیا روز دوشنبه گزارش داد که دولت گرجستان توافقنامه سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری برای ساخت این ترمینال را با شرکت «ترامو» آمریکا امضا کرده است و مسئولان این کشور اعلام کردند این ترمینال فقط برای حمل و نقل «کاربامید» که تهدیدی برای سلامتی انسان ندارد، استفاده خواهد شد.
این در حالی است که جمعی از ساکنان شهر باتومی بر این باور هستند که هدف اصلی از ساخت ترمینال، حمل مواد شیمیایی است که برای سلامتی انسان و محیط زیست خطر دارد.
براساس این گزارش، در چند ماه اخیر، تظاهرات متعددی در اعتراض به ساخت این ترمینال در باتومی برگزار شده، ولی آخرین تظاهرات اعتراض آمیز سازمان یافته تر بوده و متعرضان با حمل پلاکاردهایی مخالفت خود را با ساخت این سازه حمل و نقل، اظهار کردند.
معترضان همچنین اعلام کردند که برای جلوگیری از ساخت این ترمینال که تهدیدی برای محیط زیست شهر گردشگری باتومی است، به تظاهرات خود تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داد.
ساخت ترمینال جدید حمل و نقل کاربامید، در باتومی شامل ایجاد دالان حمل و نقل جدید میان کشورهای آسیای مرکزی و اروپا از طریق گرجستان و جمهوری آذربایجان است.
طراحان ساخت این ترمینال جدید اعلام کرده اند با اجرای این طرح حجم حمل و نقل محموله ها از طریق بندر باتومی به بیش از ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.
برنامه ریزی شده است این ترمینال بهار سال جاری میلادی احداث شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا