آذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغ

اعتراض باکو به سفر نمایندگان رژیم خودخوانده قره باغ به روسیه

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به سفر اخیر نمایندگان رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی به روسیه اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، میخاییل بوچارنیکوف، سفیر روسیه در این  کشور روز چهارشنبه به این وزارتخانه دعوت شد و در دیدار با خلف خلف اف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان یادداشت اعتراض دولت باکو در ارتباط با سفر ماسیس مایلیان و لرنیک اوانیسیان، نمایندگان رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی به مسکو به وی تسلیم شد.

در یادداشت اعتراض وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، این سفر نمایندگان حکومت خودخوانده قره باغ کوهستانی به روسیه و دیدار با کارشناسان و کارکنان مراکز دانشگاهی اقدامی خرابکارانه و علیه حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تلقی شده است.

بر این اساس، چنین اقدام های لطمه ای به روند مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ وارد می کند و مطابق با اصول روابط دوستانه جمهوری آذربایجان و روسیه  مبتنی بر سطح بالای از اعتماد و نیز قرارداد دوستی ، همکاری و امنیت متقابل امضا شده میان دو کشور نیست.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین فراهم  شدن شرایط برای نمایندگان رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی در جریان این سفر برای تبلیغ فعالیت های غیرقانونی خود را مغایر با تعهدات میانجیگری روسیه بعنوان یکی از روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ دانست.

در این دیدار انتظارات جمهوری آذربایجان از طرف روسیه برای انجام اقدام های لازم برای جلوگیری از این چنین سفرهای غیر قانونی مورد اشاره قرار گرفت.

بر اساس این گزارش ، سفیر روسیه نیز گفت که موضع کشورش در رابطه با مناقشه قره باغ کوهستان تغییر ناپذیر بوده و هر گونه سفر نمایندگان رژیم های غیرقانونی به روسیه، نشان دهنده موضع رسمی مسکو نیست.

وی همچنین افزود، اعتراض طرف آذری را به وزارت خارجه روسیه ابلاغ خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا