آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

اعتراض باکو به سخنان وزیر دفاع ارمنستان

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان وزیر خارجه ارمنستان را به مطرح کردن اندیشه «جنگ جدید برای اراضی جدید» بجای « صلح در مقابل سرزمین» متهم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای در واکنش به سخنان داوید تونویان، وزیر دفاع ارمنستان در جمع ارامنه در نیویورک نوشت: سخنان داوید تونویان در مطرح کردن اندیشه «جنگ جدید برای اراضی جدید» بجای «صلح در مقابل اراضی»، اعتراف دیگری در سطح مقامات عالی رتبه به سیاست اشغالگرانه و غاصبانه ارمنستان است.
در بیانیه واحد مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: سخنان وزیر دفاع ارمنستان بلافاصله پس از تاکید بیانیه مشترک سران دو کشور در وین بر ایجاد فضای صلح آمیز و برداشتن گام های مشخص در راستای صلح، تحریک آمیز است و با تلاش های صلح و مساعی روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در این راستا مغایرت دارد.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزوده است: توجه ارمنستان را به این جلب می کنیم که امروز نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان امروز در میان قدرتمندترین ارتش های دنیا جای دارد و قادر است در مدتی کوتاه و براساس حق دفاع از خود اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را آزاد کند.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزوده است: تمایل داشتیم در متن سخنان وزیر دفاع ارمنستان، توضیحات رهبری این کشور را درباره صلح بشنویم. آیا وزیر دفاع ارمنستان این سخنرانی را براساس رضایت رهبری ارمنستان انجام داده است یا اینکه این سخنان، بداهه گویی وزیر دفاع ارمنستان است که ماهیت و نتایج دیدارهای صلح را مورد تردید قرار می دهد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا