آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اعتراض اداره مسلمانان گرجستان به بودجه اختصاص یافته به گروه های فعال دینی

دولت گرجستان مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لاری (یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) را به گروه های دینی فعال در این کشور اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شیخ «رامین ایگیدوف» رئیس اداره مسلمانان گرجستان، گفت: دولت گرجستان مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لاری ( یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) برای فعالیت گروه های دینی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی تخصیص داد.

ایگیدوف افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار لاری از این مبلغ بین گروه های دینی توزیع شد. دولت گرجستان دو میلیون و ۲۰۰ هزار لاری (۷۶۴ هزار دلار) را به مانند سال گذشته برای اقلیت مسلمان گرجستانی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: این مبلغ در زمانی که درخواست های روزانه برای مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی در این کشور افزایش یافته است، بسیار کم است. عجیب است که علمای دینی در مساجد، ماهیانه نزدیک به ۳۰۰ لاری دریافت می کنند.

رئیس اداره امور مسلمانان گرجستان گفت: ما اعتراض خود را به دولت اعلام کردیم. این اداره خواهان افزایش این مبلغ تا ۲۰ درصد است.

لازم به ذکر است، دولت گرجستان در بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی خود مبلغ ۶۰۰ هزار لاری (۲۰۹ هزار دلار) به اقلیت مسیحی ارمنی، ۴۰۰ هزار لاری (۱۳۹ هزار دلار) به اقلیت مسیحی کاتولیک و ۳۰۰ هزار لاری (۱۰۵ هزار دلار) به اقلیت یهودی اختصاص داد. یک میلیون لاری باقی مانده نیز پایان امسال به گروه های دینی پرداخت می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا