آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اعتراضات در گرجستان در پی معرفی نخست وزیر جدید گرجستان

نیروهای مخالف دولت فعلی گرجستان با برگزاری تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور به معرفی «گئورگی گاخاریا» وزیر کشور گرجستان به عنوان نخست وزیر جدید این کشور از سوی  حزب حاکم (رویای گرجستان)، اعتراض کردند.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ماموکا باختادزه» نخست  وزیر گرجستان که در تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی حزب حاکم «رویای گرجستان» به سمت نخست وزیری این کشور انتخاب شده بود، روز گذشته (سه شنبه) استعفا داد.

حزب حاکم گرجستان با اتفاق آرا «گئورگی گاخاریا» وزیر کشور را به عنوان نخست وزیر جدید گرجستان به پارلمان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری «نیوز گئورگیا» همزمان با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل پارلمان گرجستان، جمعی از نمایندگان پارلمان این کشور که از نیروهای مخالف دولت فعلی گرجستان هستند نیز به معرفی گاخاریا به عنوان نخست وزیر جدید گرجستان اعتراض کردند.

نیروهای مخالف دولت گرجستان، گاخاریا را به صدور دستور سرکوب شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز ۳۱ خرداد ماه گذشته در مقابل پارلمان این کشور در تفلیس، متهم می کنند.

 تظاهرات  اعتراض آمیز ۳۱ خرداد ماه گذشته نیروهای مخالف دولت گرجستان به سفر هیات پارلمانی روسیه به این کشور به خشونت کشیده و در جریان آن ۲۴۰ نفر صدمه دیده و صدها نفر بازداشت شدند.

نیروهای مخالف دولت گرجستان به دنبال این حادثه دست به تظاهرات اعتراض آمیز شبانه روزی و طولانی مدت زده و خواستار استعفای گاخاریا از سمت وزارت کشور گرجستان شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا