آذربایجاناخبارعمومی

اصلاحات سیاسی یا ژست رسانه ای؛ کدام یک از مقامات دولتی در جمهوری آذربایجان از سمت خود برکنار خواهند شد

معیار انجام تغییرات در مسئولیت های دولتی در جمهوری آذربایجان، فعلا سن بالای ۷۰ سال عنوان شده است که در صورت عدم استعفا عزل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رئیس جمهوری آذربایجان در راستای اجرای اصلاحات عمده در این کشور گفته است به اجرای قوانین و کارهایی دست خواهد زد که در راستای بهبود وضعیت عمومی و ارتقای نیروی انسانی با انگیزه خواهد بود.

معیار انجام تغییرات در مسئولیت های دولتی در جمهوری آذربایجان، فعلا سن بالای ۷۰ سال عنوان شده است. حاجی بالا ابوطالب اف معاون نخست وزیر آذربایجان یکی از افرادی بود که خیلی زود و بعد از اعلام این موضوع نامه استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور این کشور کرد. الهام علی اف نیز احتمالا برای تشویق یا تحریک افراد مسئول بالای ۷۰ سال، در اعلام قبول این استفعا گفت: امیدوارم این افراد(مسئولان بالای ۷۰ سال) که پیش از این در کمک به کشور از هیچ اقدامی دریغ نکرده و در مسئولیت های مختلف، ایفای وظیفه کرده اند این بار نیز با پیشگامی در کناره گیری از مسئولیت نمونه بودن خود را برای جوانان به نمایش بگذارند.

علی حسن اف نیز دیگر معاون نخست وزیری در جمهوری آذربایجان بود که خبر عزل وی از مسئولیتش خیلی زود و با صدای بلند به گوش کسانی که احتمالا این قانون شامل آن ها هم خواهد شد رسید.

البته الهام علی اف در قبول استعفای حاجی بالا ابوطالب اف گفت: این کناره گیری به معنی بازنشستگی نیست و وی در موضوعات مربوط به حزب ینی آذربایجان همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و این شائبه را ایجاد کرد که احتمالا این موضوع، فقط یک ژست رسانه ای برای انجام اصلاحات بوده و مسئولان سالخورده از مقامی به مقام دیگر منتقل خواهند شد.

در هر حال مطبوعات جمهوری آذربایجان به دنبال موضوع کناره گیری یا عزل مسئولان بالای ۷۰ سال لیست زیر را منتشر کرده اند که شامل مسئولانی می شود که در صورت عدم کناره گیری عزل خواهند شد.

  1. رامیز مهدی اف رئیس نهاد ریاست جمهوری آذربایجان که به عنوان دولت سایه در جمهوری آذربایجان از وی یاد می شود. رامیز مهدی اف در سن ۸۱ سالگی همچنان به عنوان یک شخص بسیار پرنفوذ در این کشور شناخته می شود.

  2. المیرا سلیمان اوا دادرس ویژه ی نهاد ریاست جمهوری – سن ۸۱ سال

  3. اوکتای شهبازاف رئیس امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری – ۷۸ سال

  4. یعقوب ایوب اف معاون نخست وزیر – ۷۳ سال

  5. احمد احمدزاده رئیس شرکت بازآفریی و مدیریت امور خارجه – ۷۱ سال

  6. رامیل اسوب اف رئیس شورای امنیت ملی – ۷۱ سال

  7. آقاخان ابی اف رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون بوکس – ۸۲ سال

  8. الله شکورپاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز – ۷۱ سال

افراد زیر نیز به عنوان مسئولان بالای ۷۰ سال در پارلمان این کشور معرفی شده اند:

  1. والح علی عسگراف(سخنگوی پارلمان)- ۷۳ سال

  2. یودا ابرام اف(نماینده ی پارلمان) – ۷۱ سال

  3. زید صمدزاده(نماینده ی پارلمان)  – ۷۳ سال

  4. الدار ابراهیم اف(نماینده ی پارلمان)  – ۷۴ سال

  5. اهل ایمان امیراصلان اف(نماینده ی پارلمان)  – ۷۲ سال

  6. عارف رحیم زاده(نماینده ی پارلمان)  – ۷۸ سال

  7. زینب خانلاراوا (نماینده ی پارلمان) – ۸۲ سال

  8. هادی رجبلی(نماینده ی پارلمان)  – ۷۲ سال

جالب است که لیست مسئولان بالای ۷۰ سال در جمهوری آذربایجان به بیست نفر هم نمی رسد اما این موضوع به عنوان عزم جدی دولت در جوان سازی و پرتحرک بودن تعبیر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا