آذربایجاناخبارعمومی

اسپوتنیک: گردشگری جنسی در جمهوری آذربایجان رونق گرفته است

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «انجمن گردشگری آذربایجان» از گسترش مشکلات «گردشگری جنسی» در جمهوری آذربایجان با افزایش حضور گردشگران عرب در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این خبرگزاری به نقل از ناهید باقروف رییس «انجمن گردشگری آذربایجان» نوشت: برخی از کلوپ های شبانه باکو برای خدمت رسانی به مشتری هایشان از کشورهای عربی مهارت کسب کرده اند. چند باشگاه شبانه در این زمینه در باکو فعالیت دارند که در نزدیکی «قبرستان ارامنه» در «خیابان حسن علی اف» باکو قرار دارند. گردشگران گروه – گروه برای آشنا شدن با زنان روسپی به این باشگاه ها می آیند. در خیابان نظامی باکو با رونق گرفتن گردشگری، وضعیت جالب تری ایجاد است. در این خیابان، صاحبان کهن ترین حرفه دنیا، بدون هر گونه ملاحظه ای از هیچ کس، خدماتشان را به خارجیان عرضه می کنند.  اگر توجه شود که قیمت ها چندان هم بالا نیست، خیلی ها از خدمات آنها صرف نظر نخواهند کرد. دختران در این خیابان بر روی نیمکت می نشینند و برای نزدیک شدن گردشگران عرب انتظار می کشند. دختران در برقراری موانست با خارجی ها فعالانه حضور دارند. نیروی پلیس باید دخالت کرده و این باشگاه های شبانه در باکو که در عمل «فاحشه خانه» هستند، را تعطیل کنند شد. اگر تدابیر مقتضی اتخاذ شود، فقط بخش ناچیزی از گردشگران مجددا به جمهوری آذربایجان سفر نخواهند کرد. زیرا، جمهوری آذربایجان هم اکنون به عنوان کشور گردشگری شناخته شده است و ریزش گردشگر کم خواهد بود.

اسپوتنیک همچنین از قول مهربان زینال اوا، رییس اتحادیه اجتماعی «دنیای تمیز» نیز در این خصوص نوشته است: در میان زنان روسپی در باکو، خارجی وجود ندارند. اساسا زنان محلی که بطور دست‌جمعی به باکو آمده اند، برای کسب درآمد در بخش «صنعت جنسی» فعال هستند. به منظور کمک به قشرهای آسیب پذیر جامعه در زمینه مبارزه با ایدز، برای اجرای «طرح کاهش ضرر» با کمک وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان تلاش می کنیم. در این اواخر تعداد زنان روسپی کاهش یافته است. اگر در گذشته در باشگاه های شبانه ۱۵ تا ۲۰ زن حضور داشتند، اکنون تعداد آنها کاهش یافته است. این زنان اکنون به شبکه های اجتماعی روی می آورند و تصاویر و شماره‌های تلفن خود را به اشتراک می گذارند و از مدیران استفاده می کنند. (زنان روسپی مدیر برنامه دارند). در میان آنها حتی زنان متاهل نیز مشاهده می شود. اما، این زنان بطور کامل نیز خیابان ها را ترک نکرده اند. در خیابان نظامی باکو، شمار زنان روسپی نه تنها کاهش نیافته است، برعکس زیاد هم شده است. علت آن نیز حضور بیشتر گردشگران خارجی در این خیابان است. می توان گفت که اکنون مانند هلند و سایر کشورها، در جمهوری آذربایجان نیز خیابانی وجود دارد که زنان در آنجا می ایستند و خود را عرضه می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا