آذربایجاناخبارعمومی

استقرار شناورهای ساخت رژیم صهیونیستی در خزر / عکس

باکو شناورهای ساخت رژیم صهیونیستی و مستشاران تسلیحاتی این رژیم را برای ساخت و استفاده از شناورهای متعلق به نیروی محافظت ساحلی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان در خزر مستقر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پایگاه اینترنتی «اردو» ( ارتش ) جمهوری آذربایجان خبر داد، تاکنون ۳۳ فروند از چهار گونه از شناورهای «شالداگ» تولیدی شرکت «صهیونیستی شیپ یاردز» که در جمهوری آذربایجان «شاه داق» نامگذاری شده، در مرکز ساخت و تعمیر شناورهای «تورکان» در حاشیه خزر در جمهوری آذربایجان تولید شده است. این شناورها از قابلیت فرود بالگرد بر روی عرشه شان را دارا هستند.


برای تولید این شناورهای رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان، قراردادی در سال ۲۰۱۱ با اداره صادرات نظامی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی امضاء شده است. براساس این قرارداد، می بایست شش فروند شناور تندروی «شاه داق» با همکاری شرکت «صهیونیستی شیپ یاردز» و شرکتی محلی تحت مجوز رژیم صهیونیستی تولید می شد. مونتاژ این شناورها توسط کارشناسان شرکت «صهیونیستی شیپ یاردز» و یکی از شرکت های جمهوری آذربایجان، با سلاح ها و تجهیزات و قطعات وارد شده از رژیم صهیونیستی صورت می پذیرفت. مونتاژ این شناورها طی تابستان ۲۰۱۴ تا پاییز ۲۰۱۶ در مرکز تولید و تعمیر کشتی در تورکان انجام شد.
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی «ملی» نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان در مراسم سالروز تاسیس این نیرو در باکو ، سکوی اعزام پهپادهای هاروپ تولید رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان را به نمایش گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا