آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقفقاز جنوبی

استقرار سفیر ارمنستان در فلسطین اشغالی و پیامدهای تغییر سیاست رژیم صهیونیستی در قفقاز جنوبی

آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان در فرمان انتصاب آرمن سمباتیان، سفیر ارمنستان در سرزمین های اشغالی تغییراتی ایجاد کرد که بر اساس آن محل اقامت سفیر ارمنستان از ایروان به تل آویو تغییر می کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از رادیو ارمنی برون مرزی، بنا به توصیه نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و تصمیم رئیس جمهور این کشور در حکم انتصاب سفیر ارمنستان در 31 مارس 2018 کلمات «اقامت در ایروان» با کلمات «اقامت در تل آویو» در این فرمان اصلاح شده است.

دولت ارمنستان پیشتر اعلام کرد که مایل به باز کردن سفارتش در تل آویو «در اسرع وقت» است. دلیل این تصمیم، حصول اطمینان از توسعه پایدار روابط دوجانبه میان ارمنستان و رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

روابط دیپلماتیک بین ارمنستان و رژیم صهیونیستی در سال 1992 برقرار شد و در طول سال های اخیر همکاری بین دو طرف به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اقامت سفیر ارمنستان در تل آویو می تواند پیامدهایی دیپلماتیک به دنبال داشته باشد.

کارشناسان بر این باور هستند توسعه روابط  رژیم صهیونیستی و ارمنستان، می تواند حساسیت ایران را برانگیزد. آنها معتقد هستند که نزدیکی روابط ارمنستان و رژیم صهیونیستی و حضور روز افزون این رژیم در قفقاز جنوبی می تواند روابط ارمنستان- ایران را بیش از پیش محدود کند. بدیهی است ارمنستان در این زمینه باید جوانب امر را در نظر بگیرد و در رابطه با رژیم صهیونیستی دست به اقدامی تحریک آمیز نزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا