آذربایجاناخبارایرانعمومی

استقرار دومین موکب استقبال از زائران خارجی اربعین در آستارا

دومین موکب استقبال از زائران خارجی اربعین در شهرستان مرزی بندر آستارا مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در آیین بازگشایی موکب امام رضا (ع) در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع)، اظهار کرد: در حال حاضر ورود زائران خارجی کشورهای حوزه قفقاز از مرز زمینی آستارا برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون موکب امام حسین (ع) مستقر در پایانه مرزی شهرستان در حال خدمات رسانی به زائران است، ادامه داد: عده ای خود را برای زیارت به کربلای معلی می رسانند و عده ای دیگر با محروم کردن خود از زیارت، به زائران این امام بزرگوار خدمات ارائه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با تأکید بر اینکه اجر و پاداش خدمت به زائر امام حسین (ع) کمتر از زیارت نیست، افزود: شاهد شور و اشتیاق جوانان آستارا برای حضور در موکب ها و خدمت رسانی به زائران هستیم و همه ساله این شور بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بسیاری در ستاد اربعین شهرستان برای برپایی موکب ها شده است و این حرکت بزرگ تعامل و همکاری همه دستگاه ها را در پی دارد.

حسن رستم زاد، فرماندار بندر مرزی آستارا نیز در این مراسم، تصریح کرد: ستاد اربعین شهرستان با برگزاری هشت جلسه در ستاد اصلی، ۱۰۲ مصوبه را برای تسهیل در ارائه خدمات به زائران داشته است.

وی با بیان اینکه این ستاد هشت کمیته دارد، افزود: علاوه بر ستاد اصلی، کمیته ها در مجموع ۲۴ جلسه فرعی با محوریت استقبال از زائران خارجی برگزار کرده اند که مبین اهمیت موضوع برای شهرستان و استان گیلان است.

رستم زاد با اشاره به اینکه شاهد گستردگی پیاده روی اربعین در جهان هستیم، اظهار کرد: همه ساله بر سیل مشتاقان آن حضرت در کشورهای حوزه قفقاز افزود می شود که باید شرایط را برای حضور بیشتر آنها تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو موکب با ۱۸ غرفه در شهرستان آستارا مستقر شده است، گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار زائر از طریق مرز آستارا به کشور وارد و حدود ۱۵ هزار نفر از همین مرز به کشورهای خود بازگشتند و پیش بینی می شود در اربعین سالجاری شاهد حضور ۱۵ هزار الی ۲۰ هزار نفر زائر باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا