آذربایجاناخبارایرانعمومی

استقبال جمهوری آذربایجان از راهکار ایران برای ثبت «جنگل های هیرکانی» در فهرست میراث جهانی یونسکو

وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای ثبت «جنگل های هیرکانی» در فهرست میراث جهانی سا زمان یونسکو استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ابوالفضل قارایف روز دوشنبه در نشست خبری در حاشیه چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو، گفت: این موضوع ارائه شده از سوی ایران، ابتکاری جالب و مورد پسند است.
وی افزود: بنا به نتایج اولیه، پرونده «جنگل های هیرکانی» شانسی برای قرار گرفتن در فهرست یونسکو دارد و در اسناد یونسکو مربوط به این پرونده، توصیه می شود که جمهوری آذربایجان نیز در آینده می تواند به آن ملحق شود و با در نظر گرفتن اینکه «جنگل های هیرکانی» یک منطقه واحد طبیعی است، دو کشور همسایه در بخشهای خاص خود حفاظت آن را از طریق همکاری و اجرای طرح های مشترک انجام دهند.
وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان گفت: ما بر این باوریم که در پی تصویب این توصیه ها، دولت جمهوری آذربایجان نیز آنها را بررسی خواهد کرد و در باره الحاق به آن تصمیم خواهد گرفت.
چهل و سومین اجلاس «کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو» دوشنبه با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر از مسؤولان و نمایندگان از ۱۸۰ کشور و نیز «اکبر رضایی» نماینده بخش یونسکو وزارت خارجه ایران در باکو آغاز به کار کرد.
هیأت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران قرار است در روزهای آینده به این اجلاس بپیوندد.
در این اجلاس ۳۶ مورد از ۴۲ محوطه ارائه شده برای ثبت جهانی یونسکو بررسی و این آثار شامل محوطه های فرهنگی، طبیعی، مختلط فرهنگی– طبیعی، در کشورهای مختلف جهان را شامل می شود.
«جنگل های هیرکانی» از ایران به عنوان محوطه طبیعی برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو در این اجلاس معرفی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا