آذربایجاناخبارعمومی

استعفای رهبر محبوس «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان از عضویت در شورای ملی

حاج طالع باقرزاده، رهبر محبوس «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان نیز از عضویت در شورای ملی استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رپورت، حاج «طالع باقرزاده» رهبر محبوس «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای از عضویت در شورای ملی استعفا کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

«می خواهم به اطلاع شما برسانم که «اقلیت های جنسی» در دین ما به صورت قاطع پذیرفته نمی شود و با ارزش های دین اسلام کاملا مغایرت دارد. پس از پخش فیلم نشست مذکور، اعضای شورای ملی، از جمله «جمیل حسنلی» و «علی کریملی» با دفاع از حقوق «اقلیت های جنسی» اعتقاد دینی مردم مسلمان ما را مورد توهین قرار داده اند. روشنفکران و چهره های دینی محترم ما از جمله الدنیز قلی یف، روشن احمدلی، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، مشهدی ناطق کریم اف به این مساله اعتراض کرده و از عضویت شورای ملی استعفا دادند. دفاع از «اقلیت های جنسی» توسط این جانب و جنبش اتحادیه مسلمانان غیرقابل قبول است. من این وضعیت شرم آور را نابخشودنی می دانم و شورای ملی را ترک می کنم».

لازم به ذکر است که  «روشن احمدلی» رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره باغ نیز از عضویت مرکز هماهنگی شورای ملی استعفا داده است. مدتی پیش نیز الدنیز قلی یف، رافیق مناف لی، نامزد صفراف نیز از عضویت در شورای ملی استعفا کرده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا