آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

استاندار اردبیل: مرز ایران و جمهوری آذربایجان از ظرفیت ممتاز اقتصادی و فرهنگی برخوردار است

استاندار اردبیل گفت: مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان فرصت بسیار مناسب برای رونق اقتصادی و فرهنگی دو کشور است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اکبر بهنامجو در مراسم معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل از حیث امنیت مرزی جزو استان های برتر کشور است و این امر مرهون خدمات مرزبانان دلیر ما در مرزها و سرحدات استان است.
وی با اشاره به اینکه روند تعاملات ایران با جمهوری آذربایجان رشد مثبت و فزاینده ای دارد، خاطرنشان کرد: در سایه تعاملات اقتصادی و سیاسی که با مسئولان جمهوری آذربایجان  داشتیم شهرک مرزی مشترک مکان یابی شده و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این شهرک خواهیم بود.
رییس شورای تامین استان اردبیل امنیت در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در سایه تقویت امنیت در مرزها دانست و بیان کرد: راه اندازی شهرک صنعتی مرزی مشترک و پایانه ریلی مورد توافق دو کشور قرار گرفته و ظرفیت ممتاز تجاری را برای هر دو کشور فراهم خواهد کرد.
بهنامجو در بخش دیگری از سخنان خود تعامل مرزداران با اعضای شورای تامین استان را بسترساز ایحاد آرامش اعلام و تصریح کرد: سردار حسینی منشا اقدامات و خدمات مثبت و موثر در مرزبانی بودند و مجموعه اداری استان آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با فرمانده جدید مرزبانی استان اردبیل در راستای اشاعه امنیت اعلام می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا