آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

استاندار اردبیل: مذاکرات اقتصادی استان با جمهوری آذربایجان از سر گرفته می‌شود

استاندار اردبیل گفت: به دلیل شیوع کرونا جلسات مشترک ایجاد شهرک صنعتی ایران و آذربایجان در منطقه مرزی دو کشور به تعویق افتاده که در آینده نزدیک این جلسات و نیز مروادات اقتصادی دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اکبر بهنامجو روز شنبه در جریان سفر به شهرستان پارس‌آباد و بازدید از پروژه‌های در دست اجرا در این شهرستان افزود: با توجه به اینکه کرونا با شیب نزولی در کشور ما و جمهوری آذربایجان مواجه شده جلسات مشترکی را با مسئولان کشور همسایه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی بارانداز ریلی شهرستان پارس‌آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان نیز امسال در دستور کار قرار گرفته و با  رفع مشکل کرونا روند فعالیت ادامه می‌یابد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

بهنامجو با بیان اینکه در هفته گذشته مشاوران بارانداز ریلی،  نقشه و طراحی این پروژه را تکمیل کرده‌اند افزود: نقشه و طراحی پروژه توسط مشاوران ایرانی تحویل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی شده و در کارگروه های تخصصی در حال بررسی کارشناسی برای تصویب است.

او گفت: تفاهم‌نامه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری ریلی بین استانداری و شرکت راه‌آهن امضاء شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده شروع امنیت اجرایی در محدوده شمال استان آغاز شود.

وی ایجاد شهرک صنعتی مشترک و بارانداز ریلی را بستر توسعه برای استان اردبیل برشمرد و افزود: اجرای این پروژه‌ها در توسعه تجاری و اقتصادی موثر بوده و همچنین افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه را سبب می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: با احداث این خط ریلی روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری داشته و زمینه ایجاد صنایع و واحدهای تبدیلی، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها چندین پروژه اساسی و زیرساختی شهرهای مرزی در حال اجراست، گفت: پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد و شهرهای شمالی پروژه‌های مهمی هستند که اقتصاد و صادرات این شهرها را متحول میکنند و قطعا به میزان صادرات و محصولات افزوده خواهد شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا