آذربایجاناخبارایرانعمومی

استاد کلامی زنجانی: عاشورا نتیجه فراموشی غدیر است

کلامی گفت: یکی از علل وقوع واقعه عاشورا فراموشی غدیر است. اگر بنا باشد غدیر تقویت و اهمیت داده شود عاشوراهای دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، استاد کلامی زنجانی با اشاره به اهمیت مناسب‌های مذهبی اظهار داشت: در مورد روز شمار ماه محرم کوتاهی انجام شده است به طوری که از اهمیت والای غدیر خم و روزشمار غدیر غفلت فراوانی انجام دادیم.

وی گفت: باید به این نکته توجه داشت که یکی از علل وقوع واقعه عاشورا فراموشی غدیر است. اگر بنا باشد غدیر تقویت و اهمیت داده شود هرگز عاشوراهای دیگر تکرار نخواهد شد. خاطره عاشورا با واقعه آن جداگانه است، وقوع عاشورا از بی اعتنایی به ولایت سرچشمه می‌گیرد.

کلامی افزود: از تمامی هیئات حسینی استدعا دارم با شعار « هوشیار باشیم غدیر فراموش شد و عاشورا رقم خورد» جشن‌های عید غدیر را پررونق و با اهمیت برگزار کنند. برای روز ولادت امام کاظم(ع) دو روایت در تاریخ مطرح است؛ یکی از آن ها در ماه ذی حجه و بعد از روز غدیر است. روز ولادت امام کاظم(ع) نیز باید پررنگ شود تا از غربت تقویم خارج شود.

شاعر زنجانی ادامه داد: بعد از روز مباهله به تدریج مقدمات ماه محرم و عزاداری آماده شود. نکته قابل توجه اینکه، باید مراقب هرگونه بدعت گذاری ها در دین و عزاداری ها باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا