آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

استاد دانشگاه فرهنگیان اردبیل: اعضای گروه مینسک به دنبال حل مناقشه قره باغ نیستند

اعضای گروه مینسک و دیگر کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در پی حل بحران قره باغ نیستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دکتر بهنام صحرانورد استاد دانشگاه و پژوهشگر مسایل قفقاز در « میزگرد بررسی تحولات منطقه قفقاز با تاکید بر درگیرهای منطقه تووز» که روز سه شنبه در محل مرکز فرهنگی قفقاز اردبیل برگزار شد، با اشاره به درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ های 23 تا 24 تیرماه (12 تا 14 جولای) گفت: هر چند عموما چالش‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با مناقشه قره باغ شناخته می‌شود اما وقوع این درگیری در منطقه‌ای دیگر خارج از منطقه قره باغ از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است.

دکتر بهنام صحرانورد متذکر شد: اینکه چرا این منطقه برای درگیری انتخاب شده و عوامل درگیری با چه هدفی در آن حضور داشتند نیازمند بررسی و تبادل نظر است.

استاد دانشگاه فرهنگیان اردبیل با اشاره به اهمیت منطقه قفقاز و تاثیر رویدادهای سیاسی این منطقه بر کشورهای دیگر، گفت: تبادل اندیشه‌ها و تضارب آرا می‌تواند برخی نقاط مبهم این واقعه را عیان سازد.

دکتر بهنام صحرانورد افزود: به نظر می رسد که این کشمکش ها میان آذربایجان و ارمنستان به خاطر اختلافات عمیقی که دارند ادامه خواهد داشت.

وی در باره  نقش گروه مینسک و سایر بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای گفت:  اعضای گروه مینسک و دیگر کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در پی حل این بحران نیستند، زیرا منافع خود را در ادامه دار بودن این مناقشه می بینند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا