آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

استاد دانشگاه تبریز: مردم مسلمان ایران آماده همراهی و کمک به مردم  غیور جمهوری آذربایجان هستند

دکتر محمدعلی پرغو: در صورت درخواست رسمی دولت جمهوری آذربایجان مردم مسلمان ایران آماده همراهی و کمک به مردم  غیور جمهوری آذربایجان هستند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آران نیوز، دکتر محمدعلی پرغو استاد دانشگاه تبریز در پیامی به مناسبت شهادت عده ای از غیر نظامیان در حملات اخیر ارتش ارمنستان به شهر تاریخی گنجه  نوشت: به مردم عزیز جمهوری آذربایجان که این روزها درتلاش برای بازپس گیری خاک و حق مسلم خود از اشغالگران ارمنی هستند و در این راه از طرفی با فتنه های گوناگون از جمله نفوذ رژیم کودک کش صهیونیستی و همچنین حضور تکفیری های افراطی، خبیث و دشمن تشیع مواجه شده و از سویی دیگر شهرها و غیر نظامیان این کشور مورد حمله موشکی ناجوانمردانه قرار می گیرد، تسلیت عرض می کنم  و ضمن اعلام حمایت از مردم شیعه این کشور عزیز اسلامی یاد آور می شوم که ما باید از تاریخ و گذشته عبرت بگیریم و این بازی تکراری استعمارگران در منطقه قفقاز را باز بینی نمائیم.

امروز مردم جمهوری آذربایجان به حق برای آزادی خاک اسلام و قره باغ همت نموده اند و متاسفانه مانند همیشه کفتارها وارد میدان شده و هر یک به دنبال مطامع و غرایز خود بوده و در تلاش هستند که از نیت و هدف این مردم عزیز برای تحقق اهداف خود بهره برداری نمایند.

رژیم صهیونیستی به دنبال نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بوده و با حمایت از انتقال نیرو های تکفیری از خاک سوریه به منطقه قفقاز، اهداف شوم خود را دنبال می کند و همچنین با آتش بازی در قفقاز به دنبال انحراف افکار عمومی از ادامه پروژه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی است.

همچنین غرب و در راس آن آمریکا تلاش می کند به واسطه فرزند نامشروع خود یعنی رژیم صهیونیستی با ایجاد بحران در منطقه قفقاز برای خود جای پا و نفوذ باز کند.

و از طرفی جمهوری ارمنستان نیز به منطقه کوهستانی قره باغ به عنوان ابزار و کارت برنده در معادلات سیاسی نگاه کرده و برای حفظ این امتیاز به جنایت هایی مانند آنچه در حمله موشکی به شهر تاریخی و بزرگ گنجه شاهد آن بودیم متوسل می شود که منجر به شهادت جمعی از کودکان و زنان ومردان شیعه جمهوری آذربایجان گردید.

بدینوسیله به عنوان استاد دانشگاه و جانباز جنگ تحمیلی به جامعه علمی و خانواده جانبازان و  شهدای جمهوری آذربایجان این ضایعه بزرگ را تسلیت عرض کرده و اعلام می دارم در صورت درخواست رسمی دولت جمهوری آذربایجان مردم مسلمان ایران آماده همراهی و کمک به مردم  غیور جمهوری آذربایجان هستند و اضافه می کنم مردم آذربایجان برای آزادی خاک خود هیچ نیازی به تجهیزات و نیروهای نظامی غیر اسلامی نداشته و امت اسلام قادر است با همدلی از خاک و ناموس خود دفاع نماید.

در پایان از جامعه دانشگاهی در جمهوری ارمنستان می خواهم تا دولت و مردم خود را آگاه نمایند و اجازه ندهند تا بیش از این لکه ننگ تجاوز و اشغالگری بر پیشانی تاریخ این کشور ثبت شود و هر چه سریع تر به مرزهای قانونی و بین الملی خود باز گردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا