آذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

استاد دانشگاه تبریز :تنها راه بازپس گیری اراضی اشغالی قره باغ اتکا به جوانان دیندار است

استاد دانشگاه تبریز آزادی اراضی اشغالی قره باغ را در سایه تربیت نسل جوان دیندار قابل تحقق دانست و گفت:دینداران زندانی در جمهوری آذربایجان، از ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری آران نیوز، دکتر محمد علی متفکر آزاد که در نشست بررسی سیر تحول آیین های مذهبی (محرم) در قفقاز و آناتولی سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: مردم جمهوری آذربایجان از دیرباز شیعه و محب اهل بیت بوده اند و در سال های گذشته نیز علی رغم ایجاد محدودیت در مسیر برگزاری آیین های مذهبی، نهایت اهتمام خود را برای زنده نگه داشتن روح تشیع در این سرزمین اسلامی داشته اند.

وی افزود: به خاطر دارم که در سال های ابتدایی فروپاشی نظام کمونیستی شوروی، در مقابل دفتر سازمان تبلیغات اسلامی در باکو صف بسیار طویلی برای دریافت قرآن کریم بسته شده بود و این برای من نشانه ای از وجود روح دین داری بعد از هفتاد سال ترویج مرام کمونیستی در این کشور بود.

این استاد تمام دانشگاه تبریز در سخنان خود، قدرت را در داشتن مردمی دوستدار مکتب اهل بیت دانست و افزود: «جمهوری آذربایجان با اتکا به جوانان دیندار خواهد توانست اراضی تحت اشغال خود را بازپس بگیرد و نه راهی دیگر.».

دکتر متفکر آزاد در بخش پایانی صحبت خود، بیانیه ضد دینی کمیته موسوم به امور دینی جمهوری آذربایجان پس از سفر اخیر «لیبرمن» به باکو را نشانه ای از بی توجهی هیئت حاکمه این کشور به عواطف دینی مردم دانسته و گفت: متاسفانه طبق اخبار واصله، دینداران که به جرم های واهی در زندان های این جمهوری به سر می برند، از ابتدایی ترین حقوق یک زندانی محرومند و صدور حبس های طویل المدت برای این افراد، جای نگرانی برای ماست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا