آذربایجاناخبارعمومی

استاد دانشکده حقوق دانشگاه دولتی باکو: شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کم است

 کامل سلیم اف، استاد دانشکده حقوق دانشگاه دولتی باکو: در پی بروز تظاهرات اعتراض آمیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درصد پیروزی دونالد ترامپ بسیار کم شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،  کامل سلیم اف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر دموکرات ها در آمریکا شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور دارند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده خواهد بود که قرار است در سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

سلیم اف تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در شهرهای مختلف آمریکا را نتیجه تبعیض ها علیه سیاه پوستان این کشور عنوان کرد و گفت: در جریان اپیدمی و همه گیری ویروس کرونا، سیاه  پوستان آمریکا همچنین متوجه این واقعیت شدند که بیشترین کمک ها و حمایت ها در این رابطه برای سفید پوستان انجام می گیرد و سیاه پوستان از این کمک ها کمتر برخوردار هستند و این تبعیض ها را در شرایط گسترش کرونا هم احساس کردند.

وی افزود: مشکلات سیاه پوستان آمریکا طی سال های طولانی ادامه داشته و تا به حال هم حل نشده باقی مانده است.

سلیم اف گفت: با توجه به این که در تظاهرات اعتراض آمیز نه تنها سیاه پوستان بلکه اقشار مختلف جامعه آمریکا حضور دارند، می توان به این نتیجه رسید که این اعتراضات نشانه نارضایتی کل جامعه آمریکا نسبت به نارسایی های موجود در این  کشور در ارتباط با امور مختلف می باشد.

وی افزود: در پی بروز این تظاهرات اعتراض آمیز جامعه سیاه پوستان آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به احتمال قوی به دونالد ترامپ رای نخواهند داد و رقبای رییس جمهوری فعلی آمریکا نیز می توانند از این وضعیت پیش آمده به نفع خود استفاده کنند.

این استاد دانشگاه دولتی باکو خاطر نشان کرد که بسیاری از کارشناسان خود آمریکا بر این باورند که دونالد ترامپ به عنوان یک اهل کسب و کار از نظر سیاسی چندان هم دور اندیش نبوده است و متوجه پیامدهای ابتکارات سیاسی خود نمی شود و بنابراین برخی گام های برداشته  شده از سوی وی موجب واکنش محافل نظامی این کشور نیز شده است.

سلیم اف در عین حال ابراز عقیده کرد که در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری آمریکا حرف نهایی را رای دهندگان خواهند زد و موضع آنها سرنوشت این انتخابات را حل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا