آذربایجاناخبارترکیهعمومی

اردوغان: باکو سازمان فتح اله گولن را سازمان تروریستی اعلام کند

همزمان با سفر سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه به باکو برای دیدار با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان،  رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در گفتگو  با خبرنگاران از باکو خواست سازمان تحت ریاست فتح اله گولن را سازمان تروریستی اعلام کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سازمان فتح اله گولن در دو دهه گذشته فعالیت گسترده ای در پوشش دایر کردن مدارس آموزشی و انتشار کتب و نشریات و نفوذ در رسانه های جمهوری آذربایجان داشته است. اما، پس از بروز اختلاف میان رجب طیب اردوغان و فتح اله گولن، باکو ناگزیر به بستن مراکز وابسته به گولن و اخراج نمایندگان وی از جمهوری آذربایجان شده است.

پایگاه اینترنتی ویرتوالاذ جمهوری آذربایجان نوشت: رجب طیب اردوغان در گفتگو با خبرنگاران گفت :  پاکستان موافقت کرده است مدارس «فتو» را به موقوفه ما بدهد. در همین حال، در جمهوری آذربایجان نیز برخی پیشرفت های مثبت وجود دارد. ممکن است مژده آنها هم را در این مساله امشب یا فردا به شما بدهیم.

سلیمان سویلو ، وزیر کشور ترکیه با الهام علی اف، رییس جمهوری و ژنرال رامیل اوسوب اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان درباره اقدام رسمی باکو برای تروریستی اعلام کردن سازمان فتح اله گولن گفتگو کرد.

این سازمان طی بیش از دو دهه گذشته، با دایر کردن ده ها مدرسه ، صدها نفر را در جمهوری آذربایجان تحت آموزش های خاص خود قرار داده است که بسیاری از آنها هم اکنون مقامات و مناسب مهم در ساختار دولتی جمهوری آذربایجان مشغول کار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا