اخبارترکیهعمومی

اردوغان:آنکارا به ملاحظات امنیتی حوزه اروپا-آتلانتیک اهمیت می دهد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در سفر به انگلیس بر تعهد آنکارا به ملاحظات امنیتی حوزه اروپا-آتلانتیک تاکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،اردوغان در سخنرانی در همایش « زبان شیرین » انگلیس و ترکیه در لندن که بطور زنده از شبکه خبر « تی آر تی» پخش می شد، تاکید کرد : « ترکیه به امنیت منطقه اروپا – آتلانتیک اهمیت می دهد. برای امنیت خاورمیانه ( غرب آسیا ) تلاش می کنیم. با هر نوع تروریسم مبارزه می کنیم. »
رییس جمهوری ترکیه افزود : « در زمینه کمک رسانی در دنیا ، آمریکا در ردیف نخست، ترکیه در ردیف دوم و انگلیس در ردیف سوم قرار دارند. اما با توجه به نرخ درآمد ملی، ترکیه در جایگاه اول ، آمریکا در جایگاه دوم و انگلیس در جایگاه سوم کمک رسانی در دنیا قرار دارند. »
اردوغان افزود : « اشتباه است که داعش را دولت اسلامی دانست. زیرا داعش سازمانی تروریستی است که بیشترین ض.رر را به اسلام و مسلمانان زده است. اسلام دین صلح و برادری است. فکر می کنیم که انگلیس با توجه به وجود شمار زیادی از مسلمانان در این کشور، ما را در این باره بیشتر درک خواهد کرد. »
اردوغان همچنین با دعوت از سرمایه گذاران انگلیسی به ترکیه تاکید کرد : « ترکیه پس از برگزیت نیز برای همکاری همه جانبه با انگلیس آمادگی کامل دارد.»
اردوغان گفت : « پادشاهی متحد ( انگلیس) دومین بازار صادراتی بزرگ برای ترکیه در اروپاست. حجم تجارت (سالانه) دو کشور حدود ۱۶ میلیارد دلار است. در سفر سال گذشته ام ، رسیدن به رقم ۲۰ میلیارد دلار را هدف گذاری کرده ایم.»
اردوغان همچنین با قدردانی از انگلیس بخاطر حمایت از وی در مقابله با کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ ، بر آمادگی دولت خود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۲۴ ژوئن آینده تاکید کرد و گفت : « با این انتخابات ، نظام ریاستی در ترکیه برقرار می شود. من نیز در این انتخابات نامزد هستم. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا