آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

اردبیل پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳

استاندار اردبیل گفت: با برگزیده شدن اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو ۲۰۲۳، توسعه پایدار صنعت گردشگری استان اردبیل هدفگذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اکبر بهنام‌جو در تشریح فعالیت‌های انجام یافته در حوزه گردشگری استان اردبیل در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برگزیده شدن اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ می‌تواند در توسعه پایدار صنعت گردشگری و رونق اقتصادی و کارآفرینی موثر باشد.

وی با بیان اینکه طرح انتخاب پایتخت گردشگری اکو به ابتکار ایران مطرح شده است، افزود: در نشست مذکور شهر «ساری» نیز به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ برگزیده شد.

استاندار اردبیل یادآور شد: برقراری راه آهن، بهبود راه‌های گردشگری و ارتقای مراکز خدماتی و هتل‌ها و تاسیسات گردشگری تا پیش از برگزاری این رویداد بزرگ در اردبیل پیش بینی شده و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی این مهم به شکل مطلوبی در استان پیاده سازی شود.

بهنام جو ادامه داد: تصویب برنامه و اصول توسعه پایدار برای رونق گردشگری و عمل به این اصول زمینه ساز تحول آفرینی در صنعت گردشگری بوده و در این محور برنامه‌های ویژه‌ای در استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی به ظرفیت‌های ویژه گردشگری استان اردبیل نیز اشاره کرد و یادآور شد: جاذبه‌های متنوع موجود در این استان جذابیت‌های خاصی برای گردشگران کشورهای عضو اکو داشته و چنین زیرساخت‌هایی می‌تواند در آینده نزدیک منشا تحولات مثبت زیادی شود.

به گفته وی تسریع در بهبود و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان ضروری است چرا که گردشگری به عنوان ضمنانتی برای توسعه پایدار محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا