آذربایجاناخبارایرانعمومی

ارایه محصولات فرهنگی و هنری ایران زمین در نمایشگاه فرهنگی باکو

محصولات فرهنگی و هنری ایران زمین امروز (چهارشنبه) توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرهنگی باکو به نمایش در آمد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این نمایشگاه برپا شده از سوی خانه فرهنگی باکو  «اصغر فارسی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، سفیران و نمایندگان کشورهای چند کشور خارجی، شماری از نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان، مدیران مدارس و مسئولان برخی از مراکز فرهنگی باکو حضور داشتند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو، طی سخنانی در مراسم  گشایش این نمایشگاه به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و این اشتراکات ناگسستنی را نماد برادری مردم دو کشور عنوان کرد.

وی در ادامه با تشریح فعالیت های رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از جمله ترجمه و نشر آثار گرانقدر شعرا و ادبای نامی پارسی گوی به زبان ترکی آذری و تلاش در تحکیم روابط فرهنگی دو کشور، گفت:  رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از هر نوع همکاری در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی که گامی برای توسعه بیشتر روابط بین دو دولت و دو ملت باشد، استقبال می کند.

در این نمایشگاه که با حضور کشورهای ایران، جمهوری  آذربایجان، روسیه و قزاقستان برگزار شد، محصولات فرهنگی و هنری ایران، همچون دیوان مشاهیر و ادبای برجسته فارسی و صنایع دستی شامل خاتم کاری، میناکاری و قلم کاری و همچنین پخش نماهنگی از مناطق گردشگری، اماکن تاریخی و مذهبی ایران با هدف معرفی بیشتر فرهنگ و تمدن دیرین کشورمان به شرکت کنندگان، ارایه شد.

در حاشیه این نمایشگاه همچنین جشنواره و مسابقه غذاهای محلی برگزار شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا