آذربایجاناخبارعمومی

اذعان به تبعیت محض قشر “روشنفکر” جمهوری آذربایجان از حاکمیت این کشور

اخیرا در پی هجمه های شدید علیه رامیز مهدی اف، رییس آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، سولماز رستم اوا یکی از اعضای هیات علمی انیستیتوی شرق شناسی با انتشار مقاله ای در سایت رسمی آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان به دفاع از رامیز مهدی اف پرداخت. نکته ای که سولماز رستم اوا در این دفاعیه بطور ناخودآگاه به آن اعتراف کرده است، تبعیت محض تحصیل کردگان و “روشنفکران” جمهوری آذربایجان از حاکمیت است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی آکادمی ملی علوم آذربایجان، سولماز رستم اوا، عضو هیات علمی انیستیتوی شرق شناسی آکادمی ملی جمهوری آذربایجان با بی گناه جلوه دادن رامیز مهدی اف بخاطر  کج روی هایش نوشت: « آیا جامعه و نیروی پیشروی آن، روشنفکران، در مقابل این نظام  از زمان شکل گیری اش مقاومتی هرچند ضعیف از خود نشان دادند؟ آیا در انتخابات، خواه انتخابات آکادمی و خواه انتخابات مجلس، کسی بود که از انتخاب شدن در چارچوب شروط تعیین شده از طرف این نظام پرهیز کند؟»

این در حالی است که با وجود سیاسی بودن تاریخ نویسی و تحقیقات درباره میراث فرهنگی در جمهوری آذربایجان و سفارشی بودن نتایج آن، ترک گرایان ایرانی به شدت تحت تاثیر منابع و مراجع به اصطلاح “علمی” تاریخ و فرهنگ آذربایجان هستند که با تحریف و جعل در “مراکز علمی باکو” تولید شده اند.

 لازم به ذکر است این تبعیت محض را بخصوص در تحقیقات و تالیف کتب تاریخ در جمهوری آذربایجان به خوبی می توان مشاهده کرد. به طوری که محققان و کارشناسان تاریخ در زمان شوروی به سفارش رژیم کمونیستی شوروی تاریخ را تحریف می کردند و در زمانه حاضر نیز به سفارش حاکمیت کنونی تاریخ را مطابق دیدگاه های آنان جعل می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا