آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

اختصاص ۷۴ میلیون یورو وام از سوی اروپا برای اصلاح بخش انرژی گرجستان

توافقنامه اختصاص ۷۴ میلیون یورو وام از سوی بانک بازسازی آلمان (KfW) و موسسه مالی توسعه فرانسه برای اجرای اصلاحات در بخش انرژی گرجستان به امضا رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان به نقل از وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نوشت: این مبلغ اختصاص یافته برای تقویت امنیت انرژی این کشور به کار گرفته می شود.
بنا به این گزارش، این وام در قالب قرارداد همکاری مالی ۱۴ ماه می سال جاری (۲۴ اردیبهشت ماه) میان گرجستان و فرانسه و آلمان شامل حمایت از اصلاحات در بخش انرژی گرجستان و همکاری در چارچوب برنامه همکاری چهارساله اختصاص یافته است.
«گئورگی کوبولیا» وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در این ارتباط گفت: اختصاص وام ۷۴ میلیون یورویی، نشانه توجه خاص اتحادیه اروپا و فرانسه و آلمان به توسعه بخش انرژی و اجرای اصلاحات در این حوزه اقتصاد گرجستان است.
این گزارش افزود: بخش انرژی گرجستان یکی از بخش های مهم برای جذب سرمایه گذاری به شمار می رود و در شش ماه اول سال جاری میلادی در این بخش اقتصادی ۱۷۴٫۹ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

اتحادیه اروپا از اصلاح قوانین بازار گاز گرجستان حمایت می کند

 «پردراگ گروژیچیچ» روز جمعه در همایش ارزیابی وضعیت بازار گاز طبیعی گرجستان ، در تفلیس ،گفت: این همایش برای رایزنی با مسئولان رده بالای سیاسی گرجستان و به ابتکار انجمن انرژی اروپا برگزار می شود.
وی با اشاره به دستاوردهای سال های اخیر گرجستان در حوزه انرژی ،افزود: اتحادیه اروپا همزمان با به اشتراک گذاشتن بهترین تجربیات در این زمینه با گرجستان ، راهکارهای حل مشکلات موجود در این زمینه را ارایه می دهد.
«ناتیا تورناوا» معاون وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نیز طی سخنانی در این همایش ،علاقمندی کشورش برای کسب تجربیات اتحادیه اروپا در زمینه بهبود شرایط بازار گاز را اعلام کرد.
وی همچنین از کمک های اتحادیه اروپا در زمینه تکمیل قوانین و مقررات مربوط به فعالیت بازار گاز گرجستان ابراز قدردانی کرد.
این مقام گرجستانی گفت: اصلاحات در حوزه گازی به نفع محافل کاری و مصرف کنندگان در این کشور خواهد شد و تکمیل فعالیت ها در صنعت گازی منجر به تقویت امنیت انرژی گرجستان و گسترش همکاری این کشور با شرکای اروپای می شود .
«داوید شاریکادزه» مسئول اداره سیاست انرژی وزارت اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان، اعلام کرد که در حال حاضر پیش نویس قانون اصلاحات در بازار گازی این کشور در دست تدوین است و تا پایان سال جاری میلادی به پارلمان ارایه خواهد شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا