آذربایجاناخبارعمومی

احضار فعال حقوق بشر از سوی دادستانی کل جمهوری آذربایجان

اوکتای گلعلی اف، مدافع حقوق بشر که به افشاگری مصادیق شکنجه در بازداشتگاه ها و زندان های جمهوری آذربایجان می پردازد، به «اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته» وزارت کشور و دادستانی کل این کشور احضار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، اوکتای گلعلی اف از طریق صفحه فیسبوک خود اعلام کرد؛ بخاطر مشاهدات و شنیده هایش در دیدار با مقامات دادستانی کل جمهوری آذربایجان و اخطاری که از آن ها دریافت کرده، وحشت زده شده است.
اوکتای گلعلی اف افزود: رستم اوسوب اف، معاون اول دادستان کل و سایر همکارانش بطور جدی به وی، بخاطر افشای موارد شکنجه در کشور هشدار دادند و اعلام کردند در صورت تداوم این افشاگری ها برایش پرونده قضایی خواهند گشود و دستگیر خواهد شد.
اوکتای گلعلی اف نوشت: وجود موارد شکنجه در جمهوری آذربایجان در گزارش های وزارت خارجه آمریکا، کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل، عفو بین الملل از جمله حکم دادگاه نظامی شهرستان «ترتر» در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ درباره شکنجه کنندگان نظامیان دستگیرشده در ترتر بیان گردیده و خانواده های دستگیر شدگان در گنجه و نارداران و ترتر نیز موارد متعددی از شکنجه دستگیر شدگان را علنی کرده اند.

وی اعلام کرد؛ دادستانی کل جمهوری آذربایجان بجای بررسی این موارد، مرا بخاطر بیان عمومی این موارد شکنجه،  به دستگیری و زندان تهدید می کند. بخاطر این تهدید و عمل غیرقانونی دادستانی کل، به دادگاه شکایت خواهم کرد. کسی نمی تواند مرا وادار به سکوت کند. باید از جنایات جلوگیری شود و عاملان آن تحت پیگرد قرار گیرند و نه کسانی که برای اطلاع عموم در این باره خبررسانی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا