آذربایجاناخبارعمومی

احضار اعضای حزب مساوات جمهوری آذربایجان به اداره پلیس

عارف حاجیلی رئیس حزب مساوات جمهوری آذربایجان گفت: با احضار بیش از ۳۰ نفر از اعضای اصلی حزب مساوات به اداره پلیس، حاکمیت سعی دارد تا مانع برگزاری پیکت ( تجمع محدود اعتراضی ) در مقابل فرمانداری شهر باکو گردد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی میدان تی وی، عارف حاجیلی با اذعان به ادامه فشارها بر علیه مخالفان گفت: روسای ستاد حزب، معاونان، مشاوران، اعضای پارلمان و روسای شعبات مختلف حزب مساوات به پلیس فراخوانده شده اند و ضمن بدرفتاری با آن ها،  هشدار داده  شده  تا از شرکت در تجمع ۱۲ نوامبر خودداری کنند، لیکن به رغم وضعیت اشاره شده تلاشها از جانب تصمیم گیران حزب مبنی بر برگزاری تجمع در مقابل فرمانداری باکو همچنان تداوم دارد.

رئیس حزب مساوات با اشاره به قانون اساسی جمهوری آذربایجان در مورد آزادی تجمعات مردمی و حزبی گفت: بر اساس حق و حقوقی که قانون به شهروندان داده است و علی رغم تلاشهای بی ثمر حاکمیت، در برگزاری تجمع مقابل فرمانداری باکو مصمم هستیم.

شایان ذکر است، حزب مساوات در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ) جهت اخذ مجوز برای برگزاری تجمع به  فرمانداری باکو مراجعه کرده است. فرمانداری باکو  همانند شورای ملی قصبه لوکباتان را برای برگزاری تجمع پیشنهاد داده است. این در حالیست که حزب مساوات اصرار بر برگزاری تجمع در داخل شهر باکو را دارد و به نشانه اعتراض به تصمیم فرمانداری باکو مد نظر دارد تا در تاریخ مورد نظر (۱۲ نوامبر) تجمع محدود اعتراضی (پیکت) در مقابل ساختمان نهاد مورد اشاره برگزار نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا